اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سبزوار:

قیام 19 دی نشانه بصیرت روحانیت در آگاه‌سازی مردم بود

امام جمعه سبزوار گفت: قیام 19 دی نشانه بصیرت روحانیت در آگاه‌سازی مردم نسبت به فتنه‌های دشمن در دوران طاغوت بود.

قیام 19 دی نشانه بصیرت روحانیت در آگاه‌سازی مردم بود

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: فرا رسیدن سالروز این قیام در حقیقت خاطره یکى از مهم‌ترین رویدادها در تاریخ انقلاب اسلامى است که نشان از مجاهدت روحانیت در مبارزه با ظلم است.

وی با بیان اینکه امروز روحانیت در خط مقدم جبهه بصیرت‌افزایی قرار دارد، گفت: بصیرت تنها یک واژه نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت بلکه دارای معنای عمیقی است که آگاهی بخشی، جدا کردن حق از باطل، فدایی ولایت بودن در همه شرایط، گوش به فرمان رهبری بودن، هوشیاری در دوران فتنه‌ها در آن می‌گنجد.

خطیب جمعه سبزوار بیان اینکه باید در ارتباط با حادثه 19 دی تحقیق و پژوهش بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: جریان 19 دی ماه سال 56 جرقه‌ای بود که باعث اوج‌گیری انقلاب اسلامی شد که این جریان در پی هتک حرمت به ساحت امام خمینی (ره) ایجاد شد.

وی جریان 9 دی ماه سال 88 و 19 دی ماه سال 56 را در سه موضوع مشترک دانست و افزود: اشتراک این دو جریان در محوریت، شاخص‌ و نیز دشمن مشترک است که محور آن بصیرت مردم و شاخص آن امام خمینی (ره) و رهبری نظام و نیز دشمن مشترک استکبار جهانی و آمریکا است.

وی ادامه داد: دشمن آن دوران استکبار جهانی و شاه، عنصر مزدوری بود که بنای مقابله با امام (ره) را گذاشت و در فتنه 88 نیز آمریکا و استکبار جهانی، دشمن بودند؛ شاه دانسته مزدور آمریکا بود و در جریان فتنه 88 سران فتنه دانسته یا ندانسته مزدور آمریکا شدند.

انتهای پیام/2202/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول