اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دقایقی پیش

وزیر راه و شهرسازی از سرای سعدالسلطنه قزوین بازدید کرد

دقایقی پیش وزیر راه و شهرسازی از سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی از سرای سعدالسلطنه قزوین بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین عباس آخوندی که برای بازدید از طرح‌های راه و شهرسازی استان ساعتی پیش وارد قزوین شده است دقایقی پیش از سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای درون شهری خاورمیانه بازدید کرد.

آخوندی از بخش‌های راسته قیصریه حیاط نگارالسلطنه، حیاط شترخان، شترخان مسقف و دیگر بخش‌های سعدالسلطنه بازدید به عمل آورد.

در این بازدید علیرضا خزائلی مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین اظهار کرد: ساخت این سرا در سال 1312 به پایان رسیده و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور 5 سال آن را پیش تملک کرده است.

خزائلی افزود: از زمان تملک این سرا تاکنون شهرداری قزوین نسبت به مرمت بخش‌های مختلف آن اقدام کرده و هم‌اکنون تعدادی از بخش‌های این سرا مانند حیاط سعدیه در حال مرمت است.

وی ادامه داد: فضای چهارسوق نیز طی دو سال مرمت شده و هم‌اکنون از فضای شترخان مسقف برای دو نوع کاربری نمایشگاهی و فروشگاهی در برنامه‌هایی مانند جشنواره بازی و اسباب‌بازی استفاده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این بازدید بر مدرن کردن تجهیزات و استفاده بهینه از این مجموعه تاکید کرد و گفت: استفاده و مرمت سعدالسلطنه باید به گونه‌ای باشد که پیوستگی تاریخ را نشان دهد.

آخوندی در این سفر یک روزه خود به قزوین از بافت فرسوده شهر قزوین، راهدارخانه اتوبان قزوین- رشت، راه‌آهن قزوین- رشت، مسیر ضیاءآباد آب‌ترش، سراهی رحیم‌آباد، بوئین‌زهرا ساوه بازدید می‌کند.

همچنین بازدید از بیمارستان در دست احداث تاکستان، برگزاری جلسه در دفتر استاندار قزوین، دیدار با استادان دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دیدار با فعالان حوزه صنعت راه و ساختمان استان و همچنین بازدید از مجتمع خدمات رفاهی در اتوبان قزوین ـ کرج از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در این سفر است.

مهرآبادی قائم مقام وزیر در مسکن مهر، نوریان قائم مقام وزیر در امور راهنوردی و هواشناسی و تعدادی از معاونان وزیر وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

علاوه بر این مرتضی روزبه استاندار و معاونان عمرانی و سیاسی وی، نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، سعید میربها فرماندار، مسعود نصرتی شهردار و جمعی از مدیران و مسئولان استان در این برنامه‌ها حضور دارند.

انتهای پیام/77011/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول