اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان:

قانون‌گریزی یکی از معضلات جدی در حوزه شهرنشینی است

فرماندار مریوان گفت: نهادینه‌ شدن قانون‌گریزی در مریوان معضل بسیار بزرگی است که امروزه به یکی از معضلات جدی در حوزه شهرنشینی تبدیل شده است.

قانون‌گریزی یکی از معضلات جدی در حوزه شهرنشینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، عبدالله رشیدی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی شورای اسلامی شهر مریوان که با حضور تنی چند از مدیران کل استان کردستان و اعضای شورای اسلامی شهر مریوان برگزار شد، اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر از سوی مردم به شیوهای کاملا مستقیم انتخاب میشوند و این امر بر انتظارات آنها در انجام فعالیت‌های کاری می‌افزاید.

رشیدی‌پور عنوان کرد: شوراهای اسلامی بازویی قدرتمند برای رفع معضلات و مشکلات در حوزه شهر و شهرنشینی هستند که به مراتب بیشتر و بهتر از سایر مسئولان مربوطه عمل نمایند و این امر به نحوه کار آنان برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر مریوان از نظر درجات عالیه همچون مدارک تحصیلی و دارا بودن فن و علم کافی از رتبه قابل‌ توجهی در استان کردستان برخوردارند که این امر موجب افتخار برای شهروندان این شهر است.

رشیدی‌پور اظهار داشت: هم مردم و هم مسئولین در امر فعالیت‌های مربوطه از اعضای شورای اسلامی انتظاراتی بیش از سایر مسئولان دارند و با توجه به در نظر گرفتن میزان تحصیلات آنان، بر این انتظارات افزوده می‌شود.

فرماندار مریوان مشکلات و معضلات موجود در حوزه مریوان را مربوط به انباشته شدن مشکلات در سال‌های قبل عنوان کرد و افزود: ایجاد راه حل برای معضلات کنونی و پیشگیری از وقوع مشکلات دیگر یکی از مهم‌ترین کارهای شورای شهر است که امیدواریم اعضای شورای شهر بتوانند به خوبی از عهده آن برآیند.

فرماندار مریوان گفت: اعضای شورای شهر مریوان به دلیل اینکه از بین مردم همین شهر انتخاب شده‌اند می‌توان درد آشنای جامعه مریوان خواند و امید است با داشتن تجربه کافی از معضلات و مشکلات موجود بتوانند برای حل آنها راه حل‌های مناسب ارائه داده و آنها را به حداقل برسانند.

وی ساخت و سازهای غیرمجاز را به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی شورای شهر مریوان عنوان کرد و افزود: نهادینه‌ شدن قانون‌گریزی در مریوان معضل بسیار بزرگی و نتیجه سال‌های عدیده کم‌کاری برخی از مسئولان مربوطه است که امروزه به یکی از معضلات جدی در حوزه شهرنشینی تبدیل شده است.

وی همچنین فضای درون شهری را بسیار ناهمگون خواند و گفت: سرعت ساخت و سازهای غیرمجاز بسیار زیاد است و چون این گونه ساخت و سازها بدون هیچ‌گونه مدیریتی و با اعمال نکردن درست نقشه شهری ایجاد می‌شود فضای درون و بیرون شهر را بسیار زشت نموده است.

خلیل میرزایی یکی از اعضای شورای شهر نیز در این جلسه با عنوان اینکه تسویه‌ نشدن حساب‌های شورا و شهرداری قدیم مریوان یکی از معضلات این شورا است، اظهار داشت: شورای جدید شهر مریوان در حالی کار خود را شروع کرد که از حساب‌های موجود در خزانه شهرداری و شورای این شهر کاملا ناآگاه بوده و تاکنون هم این امر مهم به انجام نرسیده است.

میرزایی افزود: شورای شهر و شهرداری مریوان از مشکلات زیادی رنج می‌برند که تردد ماشین‌های سنگین حامل بار که از دو طرف مریوان به سمت بازارچه مرزی باشماق و سنندج به این شهر ورود و خروج می‌یابند یکی از مهم‌ترین مشکلات است.

وی افزود: شاید بتوان تردد ناهماهنگ خودروهای سنگین حامل بار از مرز باشماق را تحمل کرد اما از بین رفتن زیرساخت‌های موجود در شهر مریوان نیازمند تدابیری خاص است.

میرزایی در پایان ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری از سوی افراد خاص این حوزه را یک فرصت در امر رفع معضلات برشمرد و عنوان کرد: با در نظر گرفتن کمبود اعتبارات موجود می‌توان با ایجاد فرصت مناسب و فراهم نمودن بسترهای لازم برای افراد سرمایه‌گذار از فرصت‌های موجود به بهترین نحو ممکن بهره برد.

انتهای پیام/79017/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول