اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان:

تکمیل اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی اصفهان به 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: تکمیل اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی اصفهان به 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تکمیل اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی اصفهان به 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رمضان امیری امشب در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه مجتمع رفاه پیش‌ملاقات اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی استان اصفهان، اظهار داشت: پروژه اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی استان اصفهان از طرح‌های ملی بوده هک توسط سازمان زندان‌ها جهت نگهداری محکومان مواد مخدر استان و اصلاح و تربیت مددجویان به ظرفیت اسمی چند هزار نفر با سرانه 17.5 متر مربع و با زیربنای 87 هزار و 500 متر مربع در زمینی به مساحت 230 هکتار طراحی شد.

وی افزود: در این مکان فضاهایی از قبیل بندها، قرنطینه، سالن ملاقات‌ها، سوله‌های کارگاهی، قرارگاه، ساختمان انتظامی، بهداری، مجموعه فرهنگی ورزشی، آموزشی، سایت خدماتی، بند کارگری، انبار و تأسیسات ساختمان پیش‌بینی شد.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: این مجموعه پس از تصویب در سال 1374 عملیات اجرایی آن آغاز شد که بعد از گذشت 4 سال از آغاز عملیات اجرایی با توجه به فقدان اعتبار لازم ظرفیت اسمی اردوگاه از 5 هزار نفر به 500 نفر کاهش یافت.

وی اضافه کرد: پروژه مذکور با پیشرفت 10 درصدی در سال 1387 به بهره‌برداری رسید و ردیف تخصیص اعتبار عمرانی طرح مذکور حذف و به همین دلیل بسیاری از فضاهای فیزیکی از جمله فضاهای خوابگاهی، بهداری،‌قرنطینه، سالن ملاقات‌ها، مجموعه فرهنگی و ورزشی، ساختمان تأسیسات، قسمت اداری و محوطه‌سازی اجرا نشد.

امیری تأکید کرد: عدم تخصیص اعتبار به اردوگاه تا سال 1389 ادامه داشت و از سال 1390 با افزایش آمار مددجویان مواد مخدر و افزایش آمار کمبود فضا در زندان مرکزی اصفهان با پیگیری‌های مجدانه این اداره کل و مساعدت مسئولان کشوری اعم از ریاست سازمان زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیز مسئولان استانی تکمیل پروژه‌ اردوگاه در قالب طرح توسعه توسط قرارگاه خاتم‌الأنبیاء مجدداً آغاز و عملیات اجرایی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه فاز نخست با همکاری استانداری و سازمان زندان‌ها انجام گرفت، متذکر شد: فاز دوم این مجموعه آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان یادآور شد: احداث مجموعه خوابگاهی فاز سوم این پروژه با مساحت 5 هزار متر مربع و با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال حاضر به دلیل عدم تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن با رکود مواجه شده است.

وی اذعان داشت: از ابتدای سال 1390 تاکنون اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال جهت طرح توسعه اردوگاه هزینه شده و برای تکمیل پروژه مذکور 350 میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز می‌باشد.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان، عدم اعتبار جهت تکمیل طرح توسعه اردوگاه، کمبود میزان آب شرب اختصاص داده شده با اردوگاه با توجه به آمار 4 هزار و 200 نفری موجود و نیز عدم واگذاری حریم اماکن حیاطی و رفع معارض موجود توسط اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان را از دیگر مشکلات موجود اردوگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/63012/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول