اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره معادن چهارمحال و بختیاری خبر داد

ثبت رکورد جدید افزایش تولید خاک نسوز در معدن شهید نیلچیان

رئیس اداره معادن چهارمحال و بختیاری گفت: معدن‌کاران معدن شهید نیلچیان رکورد جدیدی از افزایش تولید را ثبت کردند.

ثبت رکورد جدید افزایش تولید خاک نسوز در معدن شهید نیلچیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، بهزاد ابراهیمی اظهار کرد: مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز بنام‌های آرژیلیت و بوکسیت با عیار 65 تا 75 درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی‌نظیر است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 22 هزار و 500 تن بوکسیت و آرژیلت در این معدن تولید و استخراج شده است که 7 هزار و 500 تن بیش از ظرفیت اسمی این معدن است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این افزایش تولید از سال 48 تاکنون بی‌سابقه بوده است، گفت: از این میزان خاک نسوز 19 هزار و 269 تن آرژیلیت و 3 هزار و 291 تن بوکسیت است.

رئیس اداره معادن چهارمحال و بختیاری افزود: معدن شهید نیلچیان با حفاری 31 حلقه تونل به طول 5 هزار متر در محدوده‌ای به وسعت 200 هکتار در این استان واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید به عنوان بهترین معدن ایران مطرح است، این مواد پس از استخراج به بوکسیت ویژه، بوکسیت درجه یک و آرژیلیت ویژه و معمولی تبدیل و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسد.

ابراهیمی افزود: بر اساس گمانه‌زنی‌ها و مطالعات کارشناسان 16 میلیون و 800 هزار تن انواع خاک نسوز تا عمق 550 متری زمین در این معدن وجود دارد که با توسعه معدن در بخش لایه معدنی در منطقه باجگیران و دوپلان، میزان تولید مواد معدنی سالیانه به 25 هزار تن افزایش می‌یابد؛ این معدن هم‌اکنون زمینه اشتغال مستقیم 100 نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/68001/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول