اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

یادواره شهدای کربلای 5 در زنجان برگزار شد

با حضور مردم و مسئولان یادواره شهدای کربلای 5 در زنجان برگزار شد.

یادواره شهدای کربلای 5 در زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم یادواره شهدای کربلای 5 ظهر امروز در فرهنگسرای کوثر زنجان برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان در این مراسم اظهار داشت: در مکتب دین اسلام شکست معنی ندارد.

جلال گنجی شکست‌ناپذیری شیعیان را یکی از اعتقادات راسخ آنها اعلام کرد و بیان داشت: شیعیان و مردم کشورمان در طول تاریخ به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس این امر را ثابت کردند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با بیان اینکه شکست‌ناپذیری شیعیان از امام حسین (ع) به یادگار مانده است، افزود: در مکتبی که شهادت وجود دارد شکست معنایی ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه امام حسین (ع) و یارانش در ظاهر در صحرای کربلا شکست خوردند، گفت: شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش بالاتر از پیروزی ظاهری است.

گنجی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ و پس از پایان جنگ به جهانیان ثابت شد که یاران امام حسین (ع) در ظاهر شکست خوردند.

وی با اشاره به اینکه شهادت 72 تن از یاران امام حسین (ع) در عاشورای حسینی دین اسلام را بیمه کرد، تصریح کرد: پس از قیام عاشورای حسینی خون شهدا به کیمیا تبدیل شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با بیان اینکه کسی که خود را به شهدا متصل کند به کیمیا تبدیل می‌شود، ادامه داد: خون شهدای اسلام و شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس مردم را به سعادت رساند.

این مسئول با اشاره به اینکه در مکتب اسلام مسئله مادی و مادیات وجود ندارد بلکه مسلمانان اهداف بزرگ‌تری دارند، اضافه کرد: از صدر اسلام تاکنون حفظ دین اسلام جزو وظایف و اهداف مسلمانان بوده است.

گنجی با اشاره به اینکه افرادی که در یادواره‌های شهدا شرکت می‌کنند میهمان شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس هستند، اذعان داشت: در این مراسم باید به شهدای دفاع مقدس توسل جوییم و برگزاری این چنین مراسم‌هایی بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن و توسل به شهداست.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران اجازه نمی‌دهند پرچم شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس سقوط کند، متذکر شد: امید است خداوند متعال توفیق ادامه راه شهدای هشت سال دفاع مقدس را به همه ملت ایران نصیب کند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول