اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

80 هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت می‌کنند

مدیرکل امور فرهنگی رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت هیئات مذهبی در کشور گفت: 80 هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت می‌کنند.

80 هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید گفتمان دینی شهرستان سنندج اظهار کرد: هیئات مذهبی تلاش گسترده‌ای در راستای فعالیت‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به ویژه در ایام مناسبتی سال می‌کنند.

وی افزود: ویژگی اصلی هیئات مذهبی برای اخذ مجوز از سازمان کامل بودن ارکان هیئت است، یعنی هیئاتی می‌توانند از سازمان مجوز بگیرند که دارای واعظ، مربی قرآن، مداح و مسئول باشند که پس از بررسی‌ها و استعلامات لازم موفق به اخذ مجوز فعالیت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 80 هزار هیات مذهبی از سوی سازمان شناسایی شده است که اکثریت آنها دارای مجوز فعالیت هستند و طبیعتاً تعداد هیئات مذهبی فعال در سراسر کشور بیش از این عدد است.

معاون امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بر ارتقای جنبه‌های اعتقادی و محتوایی و کلا جنبه‌های کیفی هیئات مذهبی بیشتر تاکید دارد تا جنبه کمی به هیچ‌وجه مانع گسترش کمی هیئات مذهبی نشود.

نوری‌زاده اضافه کرد: با وجود این تعداد هیئت و ظرفیت عظیمی که این هیئات دارند می‌توان بحث گفتمان دینی را هم در سطح هیئات گسترش داد و از ظرفیت آنها در این زمینه هم به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی همچنین به تعداد گفتمان‌های دینی برگزار شده در کشور اشاره کرد و گفت: 1120 هزار گفتمان از سال 85 تاکنون در کشور برگزار شده است.

مدیرکل امور فرهنگی رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: برگزاری جلسات گفتمان دینی که امروزه از آن به‌عنوان موثرترین شیوه تبلیغی یاد می‌شود به همت سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود و تاثیرگزاری این دوره‌ها در طول چند سال برگزاری کاملاً روشن و واضح است لذا اهمیت این موضوع امروزه بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان از سنین 11 تا 19 سالگی بیشترین تاثیر‌پذیری را دارند لذا سازمان هم با توجه به اهمیت این موضوع گفتمان‌های دینی را از سال 85 طرح و برنامه‌ریزی کرد که تا‌کنون 12 میلیون گفتمان در سطح کشور برگزار شده و این مورد یکی از کارنامه‌های درخشان سازمان بوده است.

در ادامه این نشست اساتید گفتمان‌های دینی اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز به بیان مباحثی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی استان و خلاء‌های موجود پرداختند و خواستار توجه بیشتر سازمان تبلیغات اسلامی به تقویت فعالیت‌های فرهنگی استان کردستان شدند.

انتهای پیام/79007/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول