اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیام رئیس جمهوری

همایش نکوداشت علامه حائری سمنانی آغاز شد

همایش نکوداشت علامه حائری مازندرانی معروف به علامه سمنانی با پیام رئیس جمهوری در دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد.

همایش نکوداشت علامه حائری سمنانی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان و دبیر اجرایی این همایش امروز گفت: این همایش با هدف تکریم مفاخر ایران، آشنایی با افکار و اندیشه‏های این حکیم بزرگ و شناساندن آن به نسل جوان و فراهم کردن زمینه برای افکار و اندیشه‏های علامه سمنانی برگزار می‏شود.

رستم شامحمدی افزود: دو کتاب شعر علامه سمنانی با عنوان‏های دیوان الادب و بستان الادب نیز که توسط عصمت اسماعیلی، از اعضای هیئت علمی گروه ادبیات دانشگاه سمنان تصحیح و چاپ شده، در این آیین رونمایی می‏شود.

معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان با بیان اینکه نمایشگاهی از آثار علامه سمنانی هم در حاشیه برگزاری این همایش برپا می‏شود، افزود: آیت‏الله حائری‏مازندرانی معروف به علامه سمنانی در سال 1298 هجری قمری در کربلا متولد شد؛ وی حوزه علمیه صادقیه سمنان را در سال 1339 تاسیس و توانست شاگردان و طلاب بزرگی را تربیت کند که دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان هم از شاگردان علامه سمنانی است.

شامحمدی اظهار داشت: تالیف 300 جلد کتاب و رساله در موضوعات مختلف فقه، اصول، منطق، علم رجال و تالیف کتاب حکمت بوعلی سینا از آثار با ارزش علامه سمنانی است.

مرحوم آیت‏الله حائری‏مازندرانی معروف به علامه سمنانی در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شده و بنا بر وصیتش، تمامی آثارش به موزه آستان قدس رضوی اهدا شده است.

انتهای پیام/2249/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول