اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

وحدت محور جشن‌های ماه ربیع‌الاول باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خواستار گرامیداشت مناسبت‌های ایام ربیع‌الاول با حفظ مصالح و منافع اسلام و انقلاب اسلامی، بر محور وحدت و انسجام بین شیعه و سنی شد.

وحدت محور جشن‌های ماه ربیع‌الاول باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری اظهار کرد: نهم ربیع‌الاول آغاز امامت آخرین حجت پروردگار روی زمین است که جای سرور و شادی و تبریک دارد و باید به همه حق‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان این روز را شادباش گفت.

وی اضافه کرد: هر چند غم و اندوه غیبت طولانی آن حضرت، سایه سنگینی بر دل محبان و ارادتمندان آن عزیز پرده‌نشین افکنده است اما به هر حال انتظار ظهورش، موجب جوانه‌های امید گشته و سرمستان کویش را از خود بی‌خود کرده است. چه شورانگیز و امیدآفرین است اعتقاد به روزهایی که دست نافذ انسان کامل بر سر بشر کشیده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برپایی محافل جشن و سرور با رعایت موازین شرعی و دینی و نیز تبیین اهمیت و فضیلت انتظار، وظایف منتظران و نقش سازنده انتظار در هدایت جوامع اسلامی را در این ایام ضروری دانست.

اسکندری با بیان اینکه انتظار موعود و مسئله مهدویت در همه فرقه‌های اسلامی به عنوان یک اصل مهم اعتقادی مطرح است، اظهار کرد: وحدت باید محور جشن‌های ایام ربیع‌الاول و هفته وحدت باشد و همگان باید با در نظر گرفتن توصیه‌های بزرگان دین، این ایام مبارک را گرامی بدارند.

وی تحریک قومیتی و دامن‌زدن به اختلافات در جوامع اسلامی را خواست دشمنان دانست و گفت: اخوت و اتحاد شیعه و سنی همواره موجب سرافرازی و اقتدار جوامع اسلامی و ناکامی دشمنان اسلام می‌شود، بنابراین باید نسبت به عناصر و مولفه‌های وحدت‌آفرین اهتمام بیشتری داشته باشیم.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برای گرامیداشت مناسبت‌های ایام ربیع‌الاول در مساجد شهری و روستایی برنامه‌های متنوعی با مشارکت تشکل‌های مذهبی تدارک دیده شد.

انتهای پیام/2258/غ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول