اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

ری پایگاه مهم دفاع از معارف قرآن و عترت است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه بالای شهرستان ری گفت: ری پایگاه مهم دفاع از معارف قرآن کریم است.

ری پایگاه مهم دفاع از معارف قرآن و عترت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت قیام 18 دی مردم شهر ری و سی و پنجمین سالگرد شهادت شهدای پیشتاز عرصه ایثار و شهادت که با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولان کشوری و لشگری در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال برگزاری است با اشاره به اینکه مردم متدین ری دلباخته به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت عصمت طهارت(ع) هستند، گفت: ری پایگاه مهم دفاع از معارف قرآن و عترت است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ری مفتخر از بهره‌گیری از انوار عالم و چهره برجسته عالم تشیع و شخصیت مورد اعتماد پیشوایان عرصه دین حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است، اظهار داشت: پیروی از انوار این مرجع شریف ری را به پایگاه مهم دینی تبدیل کرده است.

وی در ادامه با آرزوی توفیق برای مردم شریف شهرستان ری عنوان کرد: امیدوارم با همت و تلاش مسئولان شهرری این خطه به جایگاه زیبنده و در خور شأنش در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... دست یابد.

ابوترابی 18 دی را روز پرافتخاری دانست که فرزندان غیور ری در راه پیروزی انقلاب جانفشانی کرده و راه را برای سرنگونی نظام شاهنشاهی هموار کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: شهدای پیشگام ری زمینه‌ساز تقدیم هزاران فرزند غیور خطه ری در راه انقلاب و نظام شدند و در طول انقلاب 2 هزار و 735 شهید و هزاران جانباز و آزاده راه آنها را تداوم بخشیده و امروز نیز مردم شریف این خطه با برپایی این محفل یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌دارند.

وی بزرگداشت شهدا را بزرگداشت ائمه اطهار(ع) و اهداف الهی دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی تمام قومیت خود را از شهدای عالیقدرش دارد و همواره در طول انقلاب راه ایثار و شهادت توسط غیورمردان ایران اسلامی تداوم یافته است.

ابوترابی تصریح کرد: ‌انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از انوار شهدای عالیقدر دوران رشد اقتدار را طی کرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از دین مبین اسلام، مکتب عاشورا و ایثار و از خود گذشتگی فرزندان غیورش در عرصه‌های مختلف انقلاب از هویت اسلامی و انقلابی برخوردار است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد خداوند متعال افتخار توفیق حرکت در راه این ستارگان پرفروغ آسمان ایران را به ما مرحمت کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مسئولان باید در ادامه دادن راه شهدا و حراست از مسیر ایثار و شهادت پیشگام و پیشرو باشند، خاطرنشان کرد: امروز مسئولان ایران اسلامی باید از پیشتازان حراست و پاسداری از راه چهره‌های پرفروغ انقلاب اسلامی بوده و در این مسیر گام بردارند.

این گزارش حاکی است آئین بزرگداشت قیام 18 دی مردم غیور، ولایی و همیشه در صحنه شهرستان ری و سی و پنجمین سالگرد شهادت شهدای والامقام این قیام با حضور خانواده معظم شهدا حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب‌ رئیس اول مجلس شورای اسلامی و هدایت‌الله زمانی‌پور معاون استاندار تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری و جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشگری و عاشقان راه ایثار و شهادت در مسجد جامع آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2460/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول