اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون مطرح کرد

حضور فعال دانش‌آموزان دبیرستانی در جشنواره نانو

رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون گفت: شرکت فعال دانش‌آموزان به ویژه پایه‌های اوّل دبیرستان در جشنواره نانو ضروری است و مدیران همه مدارس متوسطه دوم و دبیران درس شیمی باید تبلیغات لازم را در این زمینه داشته باشند.

حضور فعال دانش‌آموزان دبیرستانی در جشنواره نانو

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهرام حسینی‌پناه صبح امروز در نخستین جلسه ستاد نانو در بردخون با اشاره به تاریخچه نانو اظهار داشت: نانو علمی است که در آن به مطالعه خواص نانو مواد، تولید و استفاده از آنها در بهبود بخشیدن خواص و ویژگی‌های مواد استفاده می‌شود و با کمک فناوری نانو می‌توان از طریق کنترل خصوصیات، تغییراتی را در اتم‌ها ایجاد کرد پس نانو یک علم جدید نیست، اما کاربردی شدن آن زندگی انسان را دگرگون کرد.

حسینی‌پناه افزود: استفاده از این فناوری در تمام علوم پزشکی، پتروشیمی، علوم مواد، صنایع دفاعی، الکترونیک، کامپیوترهای کوانتومی موجب شده که تحقیقات در زمینه نانو به عنوان یک چالش اصلی علمی و صنعتی پیش روی جهانیان باشد. بنابراین محققین، اساتید و صنعتگران ایرانی نیز باید در یک بسیج همگانی، جایگاه، موقعیت و وضعیت خویش را در خصوص این موضوع مشخص کنند و با یک برنامه‌ریزی علمی دقیق و کارشناسانه به حضوری فعال و حتی رقابتی سالم در این جایگاه ابراز وجود کنند و برای چنین کاری طراحی یک برنامه منسجم، فراگیر و همه‌جانبه لازم است.

وی اضافه کرد: شرکت فعال دانش‌آموزان به ویژه پایه‌های اوّل در جشنواره نانو ضروری است و مدیران همه مدارس متوسطه دوم و دبیران درس شیمی باید تبلیغات لازم را در این زمینه داشته باشند.

کارشناس آموزش متوسطه و مسئول نهاد ترویجی نانو در بردخون نیز گفت: سال گذشته تعداد 10 نفر از منطقه در این جشنواره مشارکت کردند و انتظار داریم با همت و تلاش دبیران و مدیران و حضور دانش‌آموزان شاهد شرکت بیش از 80 نفر در این جشنواره در منطقه بردخون باشیم.

علی عادلی‌راد افزود: تلاش می‌کنیم از مدارسی که بیشترین مشارکت را در این جشنواره داشته باشند به نحو شایسته تقدیر کنیم.

در ادامه مدیران و دبیران بر زمینه‌سازی مشارکت فعالانه دانش‌آموزان در این جشنواره تأکید کردند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول