اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توسعه و آبادانی قم

بودجه 24 هزار میلیاردی سال 93 شهردار قم تقدیم شورا شد

بودجه 24 هزار و 783 میلیارد ریالی سال 93 شهرداری قم با هدف توسعه و آبادانی شهر به شورای اسلامی شهر قم تقدیم شد.

بودجه 24 هزار میلیاردی سال 93 شهردار قم تقدیم شورا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری سه شنبه شب با تقدیم لایحه بودجه سال 93 شهرداری قم به شورای اسلامی شهر با بیان اینکه شهرداری امسال زودتر از موعد مقرر لایحه بودجه را به شورای اسلامی شهر قم تقدیم کرد، اظهار داشت: این کار به کمک تمام همکاران مجموعه مدیریت شهری و با هدف توسعه و آبادانی شهر مقدس قم و با استناد به منویات مقام معظم رهبری، سفارشات مراجع و علما قم، و با توجه به سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال 93 شهرداری با استناد به سند چشم‌انداز مدیریت شهری قم در افق 20 ساله و برنامه راهبردی مدیریت شهر قم تدوین شده است، ابراز داشت: شهرداری بودجه را زودتر از زمان تعیین شده تحویل شورا داد تا اعضای شورای شهر فرصت بیشتری برای رسیدگی و همفکری در راستای برنامه‌ریزی برای تحقق این بودجه داشته باشند.

شهردار قم بودجه 93 را حاصل نظرات کارشناسان، مشاورین و اعضای شورای مدیریت، مدیریت شهر قم دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای خدمت به شهر اهل بیت و زائران و مجاوران فاطمه معصومه قدم‌هایی را برداریم و باقیات‌الصالحاتی برای آیندگان از خودمان بر جای بگذاریم.

وی با بیان اینکه ما در تدوین ابن بودجه دو رویکرد را دنبال کردیم، تصریح کرد: نخستین رویکردی که مدیریت شهری را ملزم و مکلف به تحقق آن می‌کند بودجه 7 هزار و 633 میلیارد ریالی است.

دلبری با بیان اینکه لایحه بودجه یک بودجه پیوستی نیز دارد که تحقق آن تنها در دست ما نیست، گفت: باید هم دولت، هم مجلس و هم دستگاه‌های مسئول همکاری لازم را داشته باشند که بودجه پیوست که 15 هزار و 500 میلیارد ریال است را بتوانیم از طریق فاینانس، اوراق مشارکت و تسهیلات و سایر روش‌ها تامین کنیم تا در عمران و آبادانی قم از آن یاری بگیریم.

وی مجموعه بودجه سال 93 شهرداری را 24 هزار و 783 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان 7 هزار و 633 میلیارد ریال آن شامل شهرداری و مناطق آن و 1600 میلیارد بودجه سازمان‌های وابسته به شهرداری است و 15 هزار و 500 میلیارد هم بودجه‌ای است که ان‌شاءالله به کمک اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و... محقق شود.

شهردار قم با بیان اینکه اعتبارات ملی و استانی را نیز در پیوست‌ها آوردیم، اظهار داشت: از مجموع 15 هزار و 500 میلیارد بودجه پیوست، ‌5 هزار میلیارد مربوط به انتشار اوراق مشارکت،‌ 4 هزار میلیارد حاصل فاینانس و 1500 میلیارد از منابع ملی و استانی و 3 هزار میلیارد مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری و 2 هزار میلیارد هم از منابع حاصل از مطالبات دستگاه‌های دولتی پیش بینی کردیم.

وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرداری 5500 میلیارد بوده است گفت: این میزان امسال با 35 درصد افزایش به 7633 میلیارد رسیده است.

دلبری در بخش دیگری از سخنان خود به بیان شاخصه‌های بودجه سال 93 شهرداری پرداخت و ابراز داشت: مهم‌ترین شاخص رویکرد بودجه محوری، برنامه‌محوری و شفاف‌سازی اتاق شیشه‌ای مالی بوده است که ما به آن پایبند بودیم و به کاهش بند‌های حسابرسی انجامیده است.

وی کوچک‌سازی و چابک‌سازی ساختار مدیریت شهری را از دیگر موارد مورد توجه در بودجه سال 93 ذکر کرد و گفت: امیدواریم این مهم در خدمت رسانی و کاهش فرایند‌های خدمات ارائه شده به مردم موثر واقع شود.

شهردار قم افزود: ان‌شاءالله برای سال 93 ما با بهره‌گیری از این ساختار بتوانیم ارائه خدمات به مردم را تسهیل کنیم و سرعت ببخشیم.

وی حفظ و استمرار سیاست اقتصاد مقاومتی را از جمله شاخصه‌های بودجه سال 93 شهرداری عنوان و خاطرنشان کرد: ما درصد هزینه‌های جاری را با وجود اینکه مجموعه شهرداری جزو شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور است 22 درصد درنظر گرفتیم و 78 درصد را بودجه عمرانی دیدیم که در این زمینه ما به عنوان یکی از نادرترین شهرداری‌های کشور به شمار می‌رویم.

دلبری با اشاره به اینکه قانون تا 60 درصد دست مدیریت شهری را برای هزینه کرد در هزینه‌های جاری باز گذاشته است، تاکید کرد: ما با رویکرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که ضرورت کار است درصد هزینه‌های جاری را با 22 درصد بستیم.

وی توجه به تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌های کار شهرداری در سال 93 ذکر کرد و بیان داشت: توجه ویژه به طرح تملک اراضی و املاک مورد نیاز در اجرای توسعه عمران شهر مقدس قم از دیگر اولویت‌های شهرداری است که در این زمینه 31 درصد بودجه عمرانی اختصاص داده شده است.

شهردار قم افزایش منابع داخلی احداث پروژه‌های قطار شهری و کاهش وابستگی به منابع دولتی با افزایش 5 برابری بودجه تخصیصی از منابع داخلی را از دیگر شاخصه‌های بودجه سال 93 شهرداری قم اعلام کرد.

وی افزایش 30 درصدی بودجه فرهنگی و ورزشی را از پیش‌بینی‌های بودجه سال آینده شهرداری ذکر کرد و  اظهار داشت: با توجه به رویکردی که مدیریت شهری نسبت به عقب ماندگی‌های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری داشته و دغدغه اعضای شورا شهر نیز بوده است نسبت به افزایش 30 درصدی بودجه فرهنگی و ورزشی اقدام کردیم.

دلبری توجه ویژه به بخش سرمایه‌گذاری با تاکید رویکرد مشارکت مردم برای اداره امور شهر را از دیگر شاخصه‌های بودجه سال 93 شهرداری برشمرد و گفت: این مهم نیز از طریق مشارکت در سرمایه‌گذاری و برون‌سپاری پروژه‌هایی که تولید اقتصادی دارند انجام خواهد گرفت.

وی یادآور شد: تمرکز بر گسترش حمل و نقل عمومی در راستای اهداف برنامه پنجم توسعه و کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌های زیست محیطی با در نظر گرفتن 36 درصد بودجه عمرانی نیز از جمله شاخصه‌های بودجه سال 93 است.

شهردار قم بیان داشت: حرکت به سمت شهر پاک و زیبا با ساماندهی به مناظر شهری و ارائه خدمات مناسب در حوزه جمع‌آوری و مدیریت پسماند با افزایش 27 درصدی نسبت به ردیف بودجه بهبود محیط شهری از رویکرد‌های جدید مدیریت شهری و شورای شهر است.

وی همچنین بر مطالعه و استانداردسازی فرایندها و پروژه‌ها با افزایش 183 درصدی بودجه خبر داد و گفت: این موضوع نگاه علمی به مدیریت شهر است که مدیریت شهری را از سیستم سنتی به مدل علمی مدرن با مدیریت بر منابع تبدیل کنیم.

دلبری افزود: این مهم را با رویکرد تمرکز بر هویت شهر اسلامی ایرانی و معماری اسلامی در اجرای پروژه‌های شهری شاهد خواهیم بود.

شهردار قم تعامل و همکاری اعضای شورای شهر را در تدوین بودجه سال 93 شهرداری مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: اعضای شورای شهر در جلسات متعدد مشترکی با معاونت‌های شهرداری برای تدوین این برنامه حضور پیدا کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/78010/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول