اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم خواستار شد

رسانه‌ها به صورت کارشناسی به بررسی بودجه سال 93 شهرداری بپردازند

رئیس شورای اسلامی شهر قم از رسانه‌های استان خواست تا به صورت کارشناسی به بررسی بودجه سال 93 شهرداری قم بپردازند.

رسانه‌ها به صورت کارشناسی به بررسی بودجه سال 93 شهرداری بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدآتش زر سه‌شنبه شب در سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که با حضور شهردار و معاونین شهردار و مدیران مناطق و مدیران عامل سازمان‌ها و مدیران ستادی شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: امسال از جمله سال‌هایی است که شهرداری در ارتباط با تدوین بودجه سازمان‌ها و شهرداری به موقع عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر بودجه سازمان‌ها اعلام وصول شده و دستور خورده است و یا به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تحویل لایحه بودجه سال 93 شهرداری به شورای شهر گفت: شورا تلاش می‌کند طی یک ماه آینده این لایحه را بررسی کرده و پس از بررسی و تصویب به شهرداری ابلاغ کند.

وی ضمن اینکه از رسانه‌ها خواست تا در خصوص بودجه اطلاع‌رسانی دقیقی به مردم داشته باشند، ابراز داشت: وظیفه شورا بررسی بودجه‌ شهرداری است که باید به نوعی این مهم را به اطلاع‌ مردم برساند.

آتش‌زر با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران خاطرنشان کرد: علاقه‌مند هستیم وقتی بودجه شهرداری ارائه می‌شود در رسانه‌های استان به صورت کارشناسی به آن پرداخته شده و نظرات کارشناسان و مردم را بگیرند و منعکس کنند که این اقدام در تصویب بودجه موثر خواهد بود.

وی با اشاره به دوقسمتی بودن بودجه شهرداری گفت: قسمتی از این بودجه بیشتر برای نگهداری شهر و امور جاری شهرداری است که این بودجه مبتنی بر درآمد‌های شهرداری از جمله عوارض، صدور پروانه‌های ساختمانی، تراکم، جرائم و... است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بخش دیگر بودجه را بودجه پیوست عنوان کرد و تاکید کرد: این بودجه مبتنی بر استفاده از تسهیلات، فاینانس، مشارکت بخش خصوصی و... است.

وی با تاکید بر اینکه این دو بودجه مجزا از یکدیگر هستند، یادآور شد: علاقه‌مند به تحقق بودجه پیوستی هستیم و بیشترین کمک را در این زمینه خواهیم کرد.

آتش‌زر با بیان اینکه در این زمینه از شهردار قم حمایت جدی خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 93، فاینانس 500 میلیون یورویی عملیاتی شود و اوراق مشارکتی که خریداری شده، عودت داده شود.

وی بخش نخست بودجه را حدود 760 میلیارد تومان و بودجه پیوست را 1550 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: انتظار داریم رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم قم در مجلس، استاندار، مسئولان استانی و کشوری ما را در تحقق بودجه پیوستی کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه همه مدیون شهر قم هستند، ابراز داشت: انتظار داریم همه مسئولان به ویژه کسانی که در قم رشد و نمو کردند و اکنون در دولت هستند ما را در ارتباط با تحقق بودجه پیوستی یاری رسانند.

انتهای پیام/78010/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول