اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

پرداخت 150 میلیارد تومان تسهیلات به مرغداران

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 150 میلیارد تومان تسهیلات به بهینه کردن سیستم‌های مرغداری در کشور پرداخت می‌شود.

پرداخت 150 میلیارد تومان تسهیلات به مرغداران

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن رکنی سه‌شنبه‌شب در حاشیه افتتاح هفتمین نمایشگاه دام و طیور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اقتصادی شدن فعالیت دامداران و مرغداران باید تولید در بین آنان بهینه شود، اظهار داشت: خوشبختانه این حرکت در بین آنان ایجاد شده است.

 

وی بیان کرد: برای تقویت فعالیت دامداران و مرغداران نیاز به نقدینگی بود که خوشبختانه در دو هفته گذشته مصوب شد تا در راستای تحقق این مهم تسهیلات خوبی به آنان پرداخت شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه تسهیلات یاد شده قریب 150 میلیارد تومان فقط در بهینه کردن سیستم‌های مرغداری است، اضافه کرد: این مهم علاوه بر تسهیلات قابل توجهی است که جداگانه در بخش دام و طیور پرداخت می‌شود.

 

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: تسهیلات یاد شده به تناسب نیاز هر استان و تعداد جمعیت دام و طیور پرداخت می‌شود.

 

* صادرات 10 هزار تن مرغ در ماه

 

رکنی با بیان اینکه کشور ما در بخش طیور نه تنها خودکفا شده بلکه به کشورهای همسایه نیز صادر می‌کند، بیان کرد: ماهانه 10 هزار تن گوشت مرغ و 10 هزار تن تخم‌مرغ آماده صادرات به این کشورها را داریم.

 

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مرغ و تخم‌مرغ به کشورهای همسایه صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: عراق و جمهوری آذربایجان از جمله این کشورها است که این کشورها از کیفیت محصولات صادرات دام و طیور رضایت مطلوبی دارند.

 

وی با بیان اینکه تولیدات کیفی توسط تولیدکنندگان در حال انجام است، عنوان کرد: اصلاح ساختاری که در دام و طیور انجام می‌شود می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری و کیفیت در تولیدات این بخش شود.

 

رکنی با اشاره به اینکه هیچ گونه مشکل در تأمین گوشت مرغ و قرمز در شب عید وجود ندارد، یادآور شد: زیرساخت‌های تولید در کشور مهیا است و تولیدکنندگان در عرصه کار و فعالیت هر روز روان‌تر و راحت‌تر نسبت به گذشته فعالیت می‌کنند.

 

* ابتکارهای نوین در نمایشگاه دام و طیور

 

این مسئول با اشاره به اینکه هفتمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی، صنایع و تجهیزات وابسته به مدت چهار روز دایر است، ابراز داشت: غرفه‌داران خوب، فعال و خلاق در این نمایشگاه هستند و خوشبختانه یافته‌های خوبی را برای تولیدکنندگان در دام، طیور و زنبور عسل به ارمغان آوردند.

 

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تولیدکنندگان می‌توانند از فضای این نمایشگاه بهینه استفاده کنند و به این یافته‌ها  با هدف افزایش بهره‌وری تولید دست یابند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی ابتکارها در حوزه تجهیزات انرژی در این نمایشگاه بی‌نظیر بود، ابراز داشت: این تجهیزات انرژی خورشیدی بودند که این مهم می‌تواند در بهینه‌سازی مرغداری‌ها مورد استفاده قرار گیرد و موجب تحولات ارزشمند این مجموعه و در عرصه دام و طیور شود.

انتهای پیام/77009/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول