اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی خرم‌آباد:

مسئولان نباید حجاب را سلیقه‌ای تعریف کنند

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی خرم‌آباد گفت: مسئولان نباید حجاب را سلیقه‌ای تعریف کنند.

مسئولان نباید حجاب را سلیقه‌ای تعریف کنند

حجت‌الاسلام فرزاد منصوری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: وظیفه مسئولان فرهنگ‌سازی و تعریف درست از حجاب و عفاف و فرهنگ دینی است.

وی اظهار داشت: مسئولان نباید از حجاب و عفاف به صورت سلیقه‌ای تعریف کنند.

این مسئول یادآور شد: همه مسئولان و خانواده‌ها باید تلاش کنند به فرزندان و جوانان ما در مورد حجاب و آثار آن آگاهی‌بخشی کنند و شناخت کاملی در مورد آثار مطلوب حجاب بر روی تمام جوانب زندگی ارائه دهند.

* عفاف از حجاب مقدم‌تر است

منصوری با اشاره به اینکه مسئله حجاب و عفاف دو مسئله جدا از هم هستند، یادآور شد: بیشترین مشکلات ما از افراد بی‌عفاف و بی‌عفت است زیرا خیلی از افراد بی‌عفت در پوشش حجاب هستند.

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی خرم‌آباد ابراز داشت: ما نباید در مورد این مسئله سلیقه‌ای عمل کنیم؛ بلکه باید توجه داشته باشیم که سیره پیامبران و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) به هر شکلی که بوده است بر طبق آیات قرآن به عنوان کامل‌ترین کتاب دینی عمل کنیم.

منصوری عنوان کرد: باید سعی کنیم ارشاد در مورد حجاب را به افراد اهل آن یعنی با پوشش کامل بدهیم زیرا کسانی که خود پوشش و عفاف کامل را ندارند نمی‌توانند، تأثیرگذار باشند.

وی تصریح کرد: آگاهی‌بخشی دینی وظیفه همه مسئولان و اهل رسانه به انواع مختلف دانشگاه‌ها، مساجد و مدارس است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خانم‌هایی که با مراکز دینی ارتباطی همچون مساجد، دارالقرآن‌ها و... دارند بدون هیچ اجباری حجاب برتر را انتخاب می‌کنند که این مسئله باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی خرم‌آباد با اشاره به اینکه خانواده‌های مذهبی و دارای اعتقادات والا فرزندانی با حجاب و عفاف تربیت کرده‌اند که این افراد از والدین خود تأثیر پذیرفته‌اند، گفت: خانواده‌ می‌تواند در حجاب و عفاف فرزند خود با تربیت اعتقادات خودشان در تربیت دینی و آگاهی‌ بخشیدن به آنها تأثیرگذارتر باشند.

منصوری یادآور شد: مهم‌ترین عوامل بدحجابی در کشور و حتی استان لرستان الگوبرداری جوانان ما از مدهای ماهواره‌ای غربی و شبکه‌های بین‌المللی است که مسئولان به خصوص مسئولان صداوسیما باید بتوانند برنامه‌های جذاب‌تری را جایگزین این برنامه‌ها کنند.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم به فرزندان خود اسلام را بشناسانیم زیرا وقتی آنها در مورد اسلام و آثار مطلوب آن آگاهی پیدا کنند خود به خود به سمت حجاب و عفاف روی می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه همین افرادی که به ظاهر بی‌حجاب هستند در برخی مراسم‌های دینی و مذهبی مانند شرکت در دعاهای روز عرفه و نمازهای عید قربان و عید فطر حضور دارند، اذعان داشت: این کار نشان می‌دهد چنین افرادی از ته دل اعتقاداتی دارند اما این اعتقادات کامل نیست و  نیاز به آگاهی کامل دینی بیشتری دارند.

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی خرم‌آباد اظهار کرد: همه ما باید توجه کنیم در آموزش مسئله حجاب از افراط و تفریط دوری کنیم تا افراد از مسئله حجاب زده نشوند.

منصوری در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کشوری مانند مالزی به دلیل تنوع در لباس‌ها و رنگ‌ها این کشور از آمار بالایی از افراد با حجاب برخوردار است.

انتهای پیام/85001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول