اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب حوزه علمیه قم:

باید دستورات قرآنی را در زندگی خود جاری کنیم

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه ما باید از زندگی دیگران عبرت بگیریم، اظهار کرد: اینکه قرآن داستان‌های دیگران را برای ما بازگو می‌کند برای این است که از آنها عبرت بگیریم و دچار گناه نشویم.

باید دستورات قرآنی را در زندگی خود جاری کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد همتیان عصر امروز در همایش خانواده‌های حوزویان استان قم با بیان اینکه بایدها و نباید‌هایی که به عنوان تکلیف انجام می‌دهیم با رنج و مشقت همراه است، اظهار کرد: دلیل اینکه این سختی‌ها برای شما روان و آسان است به این دلیل است که باور دارید کسی هست که از شما قدردانی می‌کند.

وی افزود: اگر باور نداشتیم که خدا صاحب کرامت بیکرانی است که این اعمال ما را به چندین برابر جبران می‌کند کسی در میدان جهاد و شهادت حضور پیدا نمی‌کرد و دست از گناه بر نمی‌داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت کسب و علم و دانش گفت: پیامبر(ص) فرمود کسی که از خانه‌اش برای کسب و علم و معرفت بیرون بیاید با هر قدمش خداوند قصری در بهشت برای او قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) فرمود که فرشتگان پر و بالشان را زیر پای طالب علم پهن می‌کنند، بیان کرد: خداوند با انسان تفاوت دارد و پاداشی که می‌دهد بسیار بزرگ است.

همتیان با اشاره به اینکه امام علی (ع) فرمود خیرخواه‌ترین افراد نسبت به خودش مطیع‌ترین افراد نسبت به خداوند است، عنوان کرد: زیان کار واقعی کسی است که نفسش به او ضرر برساند و گناه کند.

وی افزود: آدم موفق کسی است که از دیگران پند بگیرد و آدم بدبخت کسی است که گول هوای نفس و غرورش را بخورد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با اشاره به اینکه همه‌ی ما خود را دوست داریم، تصریح کرد: هر انسانی دوست دارد نعمت‌های خوب خدا را داشته باشد و این یک اصل مسلم است ولی در اینکه چه چیزی خوب و مطلوب است گاهی دچار اشتباه می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچه انسان زندگی را بر اساس خواست خدا قرار دهد و زندگی‌اش را الهی کند، بهترین خدمت را به خود کرده است، گفت: خائن‌ترین افراد نسبت به خود کسی است که معصیت می‌کند.

همتیان با اشاره به اینکه ضرر کردن تنها در امور مادی نیست، بیان کرد: امام علی (ع) فرمود ضرر واقعی آنجایی است که نفس انسان یک عمل زشت را برای انسان زیبا جلوه دهد.

وی با بیان اینکه آموزنده‌ترین کتاب برای ما زندگی دیگران است، گفت: سراسر جهان پر از عبرت و حکمت است و ما باید از آنها استفاده کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با اشاره به اینکه امام علی(ع) فرمود هرآنچه که انسان در آن نگاه می‌کند پر از درس و عبرت است، تصریح کرد: ما نباید از عالم غافلانه عبور کنیم و باید از زندگی دیگران درس بگیریم.

وی با بیان اینکه ما باید از زندگی دیگران عبرت بگیریم، اظهار کرد: اینکه قرآن داستان‌های دیگران را برای ما بازگو می‌کند برای این است که از آنها عبرت بگیریم و دچار گناه نشویم.

همتیان با اشاره به اینکه در روایات ائمه اطهار(ع) به نریختن آبروی دیگران بسیار تاکید شده است، گفت: در روایت است که اگر کسی آبروی دیگران را ببرد آنقدر زنده می‌ماند که آبرویش برود.

وی با بیان اینکه آدم بدبخت کسی است که فریب نفس خود را بخورد، عنوان کرد: آدم مغرور کسی است که قدرت واقعی ندارد و خیال‌پردازی می‌کند.

انتهای پیام/78002/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول