اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز:

جایگاه فرهنگی زنان در دوره‌های آموزشی تبیین می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی جایگاه زن در فرهنگ خبر داد.

جایگاه فرهنگی زنان در دوره‌های آموزشی تبیین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، شاهپور رستم‌زاده با بیان اینکه جایگاه زن در فرهنگ کم از جایگاه او در خانواده نیست، گفت: در هر جامعه‌ای وظیفه اولیه زن، پرورش فرزندان است، نقش مادری یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها و کارکرد اولیه هر جامعه‌ای است که با بسط و گسترش آن به فرهنگ می‌رسیم چراکه آن نقش در خانواده و این نقش در اجتماع معنا پیدا می‌کند. 

*برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیک بانوان

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره آموزشی الکترونیکی در دفتر آموزش و پژوهش استانداری البرز و ضرورت نهادینه ساختن فرهنگ آموزش در بین این قشر تأثیرگذار در جامعه افزود: توسعه فرهنگ توسط زنان در جامعه دو بعد دارد، که بعد نخست، بعد خانوادگی است که در آن به پرورش فرزندان و ایجاد محیطی سالم در خانواده و بین اعضای خانواده پرداخته می‌شود و بعد دوم آن جایگاه زنان در اجتماع است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز ادامه داد: کمک به حفظ نظم، امنیت و سلامت اجتماعی توسط زنان جایگاه بانوان را در فرهنگ شاخص و برجسته می‌سازد.

*استقبال معاون توسعه مدیریت استاندار از برگزاری دوره‌های آموزشی بانوان

رستم‌زاده همچنین با اشاره به نوپا بودن استان البرز بیان کرد: از افزایش دوره‌های آموزشی به‌ویژه در حوزه زنان استقبال خواهیم کرد چراکه بخش قابل توجهی از جمعیت این استان را زنان تشکیل می‌دهند و نقش به‌سزایی چه در پرورش افراد، جامعه و چه مدیریت خانه و خانواده بر عهده دارند و می‌توانند سربازان خوبی برای پیشبرد اهداف کشور و نظام باشند. 

*زن الگویی بی‌بدیل در تمامی ابعاد در جامعه

وی در ادامه نقش و کارکرد چندگانه زنان را یادآوری کرد و افزود: خداوند زن را موجودی عاطفی و مهربان و در عین حال سخت‌کوش آفرید و همین خصوصیت زن در بسیاری موارد توانسته نقش او را چندگانه و متغیر سازد به نحوی که گاهی در نقش مادری دلسوز و معلمی مهربان، گاه در نقش همسری فداکار و یک مشاور خوب و گاهی در نقش یک دوست و یاور فرهنگ‌ساز باشد. 

*مادران پیاده نظام مواجهه با جنگ نرم دشمنان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز افزود: آنچه که ما از مادران و زنان ایران می‌بینیم و توقع داریم جدای چیزی است که در جوامع غربی از زن ارائه شده است و اهتمام مسئولان استان این است که با آموزش زنان در استان حداقل در میان کارمندان نقش و جایگاه زن را در خانه، خانواده و اجتماع یادآور شویم چراکه معتقدیم پیاده نظام مواجهه با جنگ نرم دشمنان این مرز و بوم مادران هستند.

وی ضمن استقبال از دوره‌های آموزشی در حوزه بانوان، استفاده از تمامی ظرفیت زنان در استان البرز را برای تحکیم خانواده‌ها و حضور پررنگ‌تر در اجتماع خواستار شد و افزود: خواهران شاغل در ادارات دولتی بازوان قدرتمند اجرایی در استان و از مهمترین عوامل پیش‌برنده سیاست‌های نظام در قبال زنان البرزی هستند.

رستم‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد تا استانداری البرز با تقویت سیستم آموزشی از راه دور و دوره‌های آموزشی الکترونیکی بتواند در بسط و گسترش جایگاه زنان در فرهنگ ایرانی اسلامی مفید باشد.

انتهای پیام/2302/ت/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول