اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان:

فعالیت موسسه آموزش‌عالی قابوسیه گرگان غیرقانونی است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان گفت: فعالیت موسسه آموزش‌عالی آزاد قابوسیه در گرگان غیرقانونی است.

فعالیت موسسه آموزش‌عالی قابوسیه گرگان غیرقانونی است

حسین مومنی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: موسسات آموزش‎عالی آزاد بیش از یک سال است که با نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی به فعالیت می‎پردازند و قبل از این زمان تحت نظارت وزارت علوم بودند اما به دلیل تعدد این مراکز وزارت علوم این مجموعه‎ها را به نوعی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار داد.

وی ادامه داد: در استان گلستان نیز تنها موسسه آموزش عالی آزاد، موسسه آموزش عالی آزاد قابوسیه بود که در گذشته نیز فعالیت‎های بسیار متعددی را داشته است.

مومنی گفت: این موسسه مجوز صدور مدرک تحصیلی در هیچ مقطعی را ندارد و تنها می‎تواند گواهینامه کوتاه‎مدت را صادر کند که از نظر وزارت علوم به عنوان مدرک تحصیلی قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: متاسفانه این مرکز تخلف‎های زیادی را در حوزه‎های مختلف داشت و افرادی را پذیرش می‎کرد، شهریه دریافت می‎کرد و با گذراندن دوره مدرک تحصیلی صادر می‎کرد در صورتی که این مدرک معتبر نبود و مشکلات بسیاری برای افراد به وجود می‎آمد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که به‎خصوص برای آقایان بیشتر به وجود می‎آمد مسئله نظام وظیفه بود که با آن مدرک نمی‌توانستند معافیت تحصیلی دریافت کنند و به تصور اینکه در حال تحصیل در این موسسه هستند و پس از گذر زمان متوجه می‎شدند که غیبت در دفترچه خدمت ثبت شده و به دلیل این غیبت در دانشگاه دیگری هم نمی‎توانستند ثبت‎نام کنند و مشکلات عدیده دیگری هم شامل حال این افراد می‎شد.

مومنی اضافه کرد: شاکی در حوزه فعالیت این موسسه زیاد داشتیم و چندین بار هم مجموعه مدیریتی این موسسه را احضار کردیم و اخطارهای لازم را به آنها دادیم و در جلسات کمیته نظارت و ارزیابی واحد استانی دعوت شدند و توضیحات لازم را هم از طرف این مجموعه ارائه شد و مدیریت این مجموعه نیز تعهد داد که از چارچوب قانون و فعالیت قانونی خود خارج نشوند و به نوعی فعالیت غیرقانونی خود را متوقف کنند.

وی تاکید کرد: اما به دلیل اینکه این تخلفات بازهم اتفاق افتاد و به دلیل وجود شاکیان خصوصی زیاد، مکاتباتی با وزارت علوم و دفتر نظارت و ارزیابی استان انجام شد و در نهایت مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم نامه‎ای را ارسال کرد که تمامی فعالیت‎های این مرکز غیرقانونی است و این مجموعه باید تعلیق شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر نامه‎ای هم به ما ارسال شده که با اداره اماکن نیروی انتظامی استان نیز مکاتبه انجام شود تا توقف فعالیت این مجموعه و پلمب مجموعه انجام شود.

مومنی متذکر شد: در حال حاضر نیز فعالیت این موسسه به حالت تعلیق درآمده است و با دادستانی مرکز استان و اداره اماکن و شهرداری گرگان مکاتبات لازم انجام شده و اعلام کردیم که فعالیت این مرکز به حالت تعلیق درآمده و نباید فعالیتی داشته باشد.

وی در پایان ابراز داشت: افراد متضرر از این مجموعه می‎توانند به دفتر آموزش‎های عالی آزاد و خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی در تهران مراجعه کنند و موضوع شکایت خود را مطرح و پیگیری کنند.

البته این موضوع توسط دستگاه قضایی استان گلستان هم در حال پیگیری است و در حال حاضر مدیریت این مجموعه دستگیر شده است.

انتهای پیام/83004/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول