اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف مهدیشهر خواستار شد

ایجاد وقف‏های جدید با نیت‏های قرآنی در مهدیشهر

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدیشهر گفت: یکی از راه‏های ترویج فرهنگ قرآنی و مذهبی در جامعه، ایجاد وقف‏های جدید با نیت‏های قرآنی در شهرستان مهدیشهر است.

ایجاد وقف‏های جدید با نیت‏های قرآنی در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محسن براتی ظهر امروز در نشستی با شماری از واقفان و خیراندیشان شهرستان مهدیشهر اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه مهدیشهر در راستای توجه به نیات واقفان گام‏های خوبی برداشته است.

وی ضمن تبیین کارکردهای اجتماعی، فرهنگی، دینی، مذهبی، اقتصادی و . . . وقف در جامعه و پیشبرد فعالیت‏های فرهنگی، تاریخ شروع حرکت‏های اجتماعی را از قلب بازار دانست.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدیشهر افزود: بازاریان از جمله بزرگ‏ترین واقفان تاریخ وقف بوده‏اند و باید به آنها در راه توسعه و ترویج وقف بیشتر توجه شود.

براتی اضافه کرد: بصیرت و سرزندگی بازاریان در همه ادوار تاریخ ایران مشهود و ملموس بوده و همواره برکات خوبی را از خود به جای گذاشته است و باید از این تاثیرات اجتماعی در حوزه وقف بیشترین بهره را برد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدیشهر با توضیح چگونگی ایجاد وقف‏های گروهی با مشارکت توده‏های مردم، از اجرای طرح «وقف مشارکتی» در شهرستان مهدیشهر خبر داد و خواستار توجه بهتر به این موضوع شد.

براتی افزود: یکی از راه‏های ترویج فرهنگ قرآنی و مذهبی در جامعه، ایجاد وقف‏های جدید با نیت‏های قرآنی در شهرستان مهدیشهر است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدیشهر افزود: وقف چشمه‏ای همیشه جاری است که در همه دوران و اعصار، نیت‏های خیرخواهانه را زنده نگه می‏دارد و همیشه باید به آن توجه شود.

براتی ادامه داد: در حال حاضر، در حال ایجاد این فرهنگ در جامعه هستیم که جدای از انجام وقف برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) و خامس آل عبا(ع)، نیت‏های به‏روزتری نیز در راستای توسعه فرهنگ علم و دانش و . . . انجام شود.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول