اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خبر داد

ثبت 530 هزار مشترک برق در کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به وجود 530 هزار مشترک برق در استان، تامین برق پایدار و مطمئن، کاهش مراجعات حضوری و مکانیزه‌کردن فعالیت‌ها را از اولویت کاری این شرکت عنوان کرد.

ثبت 530 هزار مشترک برق در کردستان

محمدمصطفی نجفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: قیمت برق در ساعت‌های اوج مصرف یعنی از ساعت 18 تا 22 گرانتر محاسبه می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نرخ تعرفه‌ها در سه زمان کم‌باری، میان‌باری و پرباری محاسبه می‌شوند، قیمت برق مصرفی در بازه پرباری بیشتر است.

وی در خصوص افزایش یا کاهش قیمت انشعاب برق تا پایان امسال گفت: قیمت‌ها از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر ابلاغ می‌شود و  شرکت‌های توزیع در استان‌ها اختیاری در این زمینه ندارد.

وی همچنین افزود: فعلا تعرفه‌ای در زمینه کاهش قیمت انشعاب برق وجود ندارد چرا که علیرغم افزایش نرخ انشعاب قیمت واقعی آن پرداخت نمی‌شود.

نجفیان با بیان اینکه 530 هزار مشترک برق در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: نزدیک به 86 درصد این مشترکان در بخش خانگی هستند.

وی افزود: در سطح استان 45 درصد مصرف مربوط به بخش خانگی، 32 درصد در بخش کشاورزی و 9 درصد در بخش صنعتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ضمن اشاره به رشد 5.6 درصدی مصرف برق در استان، تصریح کرد: این رشد با توجه به افزایش تعداد مشترکین طبیعی است ولی قسمتی از آن ناشی از مصرف بی‌رویه از سوی مشترکین و نیز استفاده‌های غیر مجاز از شبکه است.

نجفیان تصریح کرد: با شروع فصل یخبندان برای جلوگیری از اتصال سیم‌های تیر برق، در سنندج 2 امور و در هر شهرستان یک مدیریت برای نظارت بیشتر فعال هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان از مشترکین خواست تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا مشکلاتی در زمینه قطعی ایجاد نشود.

انتهای پیام/79019/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول