اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی:

پژوهش‌محوری اولویت اصلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی است

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود و در این دانشگاه نیز پژوهش‌محوری، اولویت اصلی است.

پژوهش‌محوری اولویت اصلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه اظهار داشت: موفقیت و توسعه پژوهش در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیازمند توجه به مقوله پژوهش است و آنچه در سال‌های پس از تاسیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی دنبال شده، مبتنی بر این اصل بوده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه رضوی تاکنون 79 عنوان کتاب چاپ اول در 85 جلد و 229 عنوان کتاب چاپ مجدد، تولید و به قشر فرهیخته کشور عرضه کرده است.

وی شمارگان کتب منتشره را 416 هزار و 540 نسخه ذکر کرد و گفت: بیش از 40 طرح پژوهشی کلان در مرکز پژوهش دانشگاه به انجام رسیده که دروس من جواهرالکلام، جریان‌شناسی تفسیرنگاری‌های فقهی، سلسله مباحث اقتصاد در سبک زندگی اسلامی، آیات محکم و متشابه از منظر قرآن و حدیث، نظم آسمانی قرآن، نظریه عمومی قصد جنایی (ترجمه)، اسباب نزول و منطق گزاره‌ها از جمله آنها است.

وی خاطرنشان کرد: در مجلات علمی - پژوهشی دانشگاه، تاکنون 432 مقاله منتشر شده که 80 مقاله آن از اساتید و دانشجویان دانشگاه بوده است.

فرزانه افزود: 679 مقاله از اساتید و دانشجویان این دانشگاه در مجله علمی - ترویجی پژوهش‌های اجتماعی اسلامی (اندیشه حوزه) که از غنی‌ترین مجموعه‌های پژوهشی است، به چاپ رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: طی سال‌های پس از تاسیس این دانشگاه 20 مورد نشست‌های علمی و تخصصی برگزار، 69 مقاله و 26 کتاب توسط اعضای هیئت علمی منتشر و 42 مقاله نیز توسط اعضای هیئت علمی در همایش‌های ملی و بین‌المللی ارائه شده است.

وی افزود: 27 رتبه در مقالات قرآنی کسب کرده‌ایم و 27 کتاب چاپ اول و 93 عنوان کتاب با موضوع قر‌آن و حدیث به زیور طبع آراسته شده است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان داشت: 39 عنوان از منشورات و محصولات پژوهشی دانشگاه در جشنواره‌های علمی کشوری و استانی حائز 60 رتبه گردیده‌اند که از آن جمله می‌توان به رابطه سببیت در حقوق کیفری، اخلاق اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، اخلاق اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، اخلاق اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، آسیب‌شناسی فهم حدیث، فقیهان امامی و عرصه‌های ولایت فقیه و جریان شناسی تفاسیر فقهی اشاره کرد.

انتهای پیام/2202/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول