اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل:

رکود کارخانه سیمان اسباب نگرانی مردم است

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: رکود و تعطیلی عملیات اجرایی کارخانه سیمان خلخال موجب نگرانی مردم و بنده است که تلاش می‌کنیم پیمانکار جدید این پروژه را ادامه دهد.

رکود کارخانه سیمان اسباب نگرانی مردم است

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بودجه پیش‌بینی شده برای شهرستان‌های خلخال و کوثر در لایحه بودجه سال 93، 10 درصد بیش از میانگین کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه سال 93 کشور در حالی تقدیم مجلس شده است که دولت تدبیر و امید با توجه به واقعیت‌های مالی و اعتباری موجود آن را تدوین کرده و در زمان مقرر به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

جعفری بنه خلخال یادآور شد: در این بودجه همانطور که از طریق رسانه‌ها هم به اطلاع مردم رسانده شده در برخی زمینه اعتبارات ناچیزی لحاظ شده است که در مجلس با حساسیت کامل به دنبال افزایش آن خواهیم بود از جمله اعتبارات آبرسانی برای روستاها که برای کل کشور اعتباری در حدود 220 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با حجم انبوه مشکلات در این حوزه این رقم کم است.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص بودجه سال 93 دولت معتقد است که با کسری مواجه نخواهد بود و در صورت تخصیص کامل اعتبارات، وضع اعتبارات نسبت به دو سال قبل بسیار بهتر خواهد بود که در دو سال قبل علیرغم تصویب بودجه، تخصیص اعتبارات بسیار ناچیز بود.

وی عنوان کرد: اما با پیگیری‌هایی که انجام شد و اعتباراتی که از خود وزرا دریافت شد خوشبختانه در خلخال و کوثر نگذاشتیم پروژه‌ای تعطیل شود و در این زمان محور خلخال ـ درام که یکی از آرزوهای مردم بود بازگشایی شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این مدت مشکل زمین تفرجگاه اندبیل حل شده است و کلنگ پروژه‌های مهمی از جمله کارخانه پرلیت، سالن ورزش‌های رزمی، اندبیل و قوزلو به زمین زده شد، شعبه‌ای از دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خلخال راه اندازی شد، کلنگ چهار بانده شدن خروجی خلخال به گیلان تا پلیس راه به زمین زده شد و تا سه راهی مجره هم دو بانده می‌شود، مجوز و ردیف نیروگاه سیکل ترکیبی خلخال و تونل خلخال گیلان دریافت شد، سدهای گیوی و بفراجرد علیرغم مشکل شدید اعتبارات با جذب 32 میلیارد تومان در دو سال گذشته در حال تکمیل شدن هستند.

وی افزود: در توسعه راه‌های روستایی از میانگین 25 درصد در دو شهرستان تا بالای 40 درصد ارتقا یافته‌ایم، در بحث گازکشی به روستاها هم رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم، از مسئولان کشوری موافقت طرح توسعه نئوپان خلخال را دریافت کردیم، اداره تامین اجتماعی و درمانگاه آن در خلخال ارتقا یافت، موافقت راه‌اندازی نمایندگی تامین اجتماعی کوثر و بانک رفاه دریافت شد.

جعفری بنه خلخال تصریح کرد: اعتبار لازم برای اجرای فاضلاب شهری خلخال و گیوی سفلی و علیا دریافت شد، شبکه دیجیتال دو شهرستان راه‌اندازی شد و اقدامات دیگری که نشان می‌دهد نه تنها فعالیت‌ها توسعه دهنده این شهرستان‌ها تعطیل نشده بلکه در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و جامه عمل پوشاندن به جهاد اقتصادی و تلاش بیشتر تلاش کرده‌ایم.

وی به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: تنها پروژه‌ای که موجب نگرانی بنده و مردم است کارخانه سیمان خلخال هست که پیمانکاری که انتخاب شده بنا به دلایل مختلف توان ادامه ندارد و کوشش‌های ما در خصوص جذب سرمایه‌گذار جدید یا مشارکتی برای این پروژه است که امیدواریم با درایت مسئولان این مهم نیز به نتیجه برسد و آنچه باید در ابتدای کار مورد توجه جدی قرار می‌گرفت انتخاب پیمانکار متخصص و دارای توان مالی کافی در این حوزه بود.

جعفری بنه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذار برای منطقه برای ما بسیار حیاتی است و همایشی نیز در این خصوص در سال گذشته با دعوت از مسئولان کشوری و نیز رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم و برخی از اقدامات در پیچ و تاب مراحل اداری قرار دارند که امیدواریم با نظر استاندار جدید از سختی‌های این پروسه نیز کاسته شود و شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به عنوان شاه کلید توسعه باشیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: در خصوص معادن هم مداخله کردیم در طول سالیان گذشته به معادن زیادی مجوز بهره‌برداری صادر شده که عمدتاً غیر‌بومی بودند و بدون اینکه نفعی برای مردم و منطقه داشته باشد از منطقه خارج می‌شد و زیر‌ساخت ما را هم از بین می‌برد، جلوی خروج مواد خام را از منطقه گرفتیم و از مسئولان خواستیم حداقل یک مرحله فرآوری باید در منطقه صورت گیرد تا برای مردم و منطقه نیز سودی داشته باشد و به همین دلیل طرح ایجاد شهرک تخصصی معدن را نیز به مسئولان وزارتی و استانی داده‌ایم.

وی افزود: در بودجه سال 93 هم اعتبار سد گیوی از 10 میلیارد به 16 میلیارد افزایش یافت، اعتبار محور خلخال - درام و سد بفراجرد به دو برابر افزایش یافت، برای شبکه آبرسانی به خلخال و تکمیل تصفیه‌خانه خلخال در مرحله جذب 30 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی هستیم و در سایر حوزه‌ها رشد بودجه را نسبت به سال‌های قبلی و میانگین کشوری شاهد هستیم که این مهم در اثر پیگیری‌های شبانه‌روزی از وزرا صورت گرفته است.

رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته دیگر در این زمینه رعایت اخلاق رسانه‌ای و امانتداری در این حوزه است که وظیفه سنگینی است و باید همواره مد‌نظر باشد و از اطلاع‌رسانی نادرست و یا تحریف اخبار پرهیز کنند.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت‌: بنده در خصوص اعتبارات سال 93 نه تنها اظهارات کلی تاکنون نکرده‌ام و تنها در خصوص اعتبارات سد گیوی و بفراجرد و کمی اعتبارات آبرسانی به روستاها در کل کشور با خبرگزاری فارس گفت‌و گو داشتم و به تماس تلفنی از یک وب‌سایت خبری در خصوص راه آهن اردبیل ـ  میانه و پروژه‌های بزرگ پاسخ دادم و اخباری که به صورت ناصحیح و یا برداشت‌های سوگیرانه سهوی و عمدی منتشر می‌شود، نادرست است.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول