اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

براساس نظرسنجی ۲ مرکز بین‌المللی

آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است

نتایج نظرسنجی ۲ مرکز بین‌المللی از ۶۵ کشور جهان نشان می‌دهد آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح جهان است.

آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، پایگاه خبری «آسیا پلوس» با انتشار مطلبی عنوان کرد: در تازه‌ترین نظرسنجی جهانی توسط 2 مؤسسه نظرسنجی بین‌المللی «وین» و «گالوپ» نشان می‌دهد که افکار عمومی جهان، آمریکا را بزرگترین تهدید برای صلح می‌دانند.

براساس گزارش این مراکز بین‌المللی که از 65 کشور دنیا گرفته شده، 24 درصد پاسخ دهندگان آمریکا را بزرگترین تهدید برای جهانیان اعلام کرده‌اند. همچنین در فاصله قابل توجهی پس از آمریکا، کشور پاکستان قرار دارد که هشت درصد از پاسخ دهندگان این کشور را نیز به عنوان تهدیدی برای صلح جهانی ذکر کرده‌اند.

این منبع همچنین تصریح کرد که براساس نظر مخاطبان، چین نیز تهدیدی برای ثبات جهانی است و آن را در مقام سوم جای داده‌اند. در نتیجه پرسش‌های انجام شده، اسرائیل و افغانستان در ردیف چهارم جدول قرار دارند و پنج درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که این کشورها نیز تهدیدی برای صلح جهانی محسوب می‌شوند.

در فهرست تهیه‌ شده با چهار درصد آراء هند، عراق و ژاپن قرار گرفته و تنها 3 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که سوریه نیز ممکن است تهدیدی برای صلح جهانی باشد. در همین حال 2 درصد پاسخ‌ دهندگان، ترس از روسیه دارند و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز برای یک درصد از پاسخ دهندگان منبع خطر بوده است.

بنابراین گزارش، انگلیس، آلمان، استرالیا، کره جنوبی، سومالی و عربستان سعودی نیز در یک مرحله از رتبه‌بندی در کنار فلسطینی‌ها اعلام شده‌اند.

بنا به نوشته این منبع، آمریکا نه تنها از سوی مردم کشورهایی که در خاورمیانه و شمال آفریقا مورد حمله نظامی پنتاگون قرار گرفته‌اند، جنگ‌طلب‌ترین در جهان شناخته شده بلکه مردم کشورهایی از اعضای ناتو مانند ترکیه و یونان نیز آمریکا را به عنوان کشوری اجیر شده دانسته‌اند.

این منبع همچنین اعلام کرده که 13 درصد از شهروندان آمریکایی نیز معتقدند که به احتمال زیاد منشأ ناراحتی‌ها در وضع موجود جهانی خود آمریکا است. بنابراین گزارش، حدود 38 درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که آنان در کشور خود شاد هستند در حالی که دیگران آماده مهاجرت به منطقه‌ای دیگر هستند.

براساس بررسی این مراکز، رویای آمریکایی هنوز زنده است و 9 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اگر فرصتی پیدا کنند برای زندگی به آمریکا خواهند رفت در حالی که هفت درصد کانادا و استرالیا را انتخاب کرده‌اند.

به گفته این منبع در حال حاضر، کشور سوئیس مورد توجه شش درصد از پاسخ دهندگان است و چهار درصد نیز می‌خواهند برای زندگی فرانسه، 3 درصد آلمان و بریتانیا و یا عربستان سعودی را انتخاب کنند.

این گزارش طی 37 سال گذشته به صورت همه‌ ساله انجام گرفته و نتایج پرسش‌ها در پایان هر سال اعلام شده‌ است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول