اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مطرح کرد

ارائه خدمات بهتر به شهروندان با کوچک‌سازی ساختار شهرداری

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: تسریع خدمات‌رسانی به شهروندان، رضایت بیشتر،‌ هماهنگی و همکاری بیشتر در انجام وظایف و رضایت ارباب رجوع از جمله مزایای ادغام معاونت‌ها و ادارات در شهرداری است.

ارائه خدمات بهتر به شهروندان با کوچک‌سازی ساختار شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسن زارعی‌متین با اشاره به تغییر ساختارهای سازمان‌ها و نهادها در داخل و خارج کشور گفت: توسعه تکنولوژی یکی از دلایلی است که به تغییر ساختارهای ادارات منجر می‌شود که این امر سبب آسان‌تر شدن کارها شده تا برخی از کارها به دستگاه‌ها و سیستم‌های دیگر واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تغییر و تحول ساختار و تشکیلات ادارات ارائه خدمات بهتر به ‌ارباب رجوع و شهروندان است تا خدمات بهتری به ارباب رجوع و شهروندان ارائه شود.

عضو کمیته علمی کوچک‌سازی ساختار شهرداری قم با اشاره به کوچک‌سازی ساختار شهرداری قم گفت: این کوچک‌سازی سبب رضایت بیشتر شهروندان می‌شود تا با کارایی بیشتر، هزینه‌های کمتر و زمان کمتر این خدمات‌رسانی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: هر سازمانی اهدافی دارد که می‌خواهد بهتر به اهداف خود برسد بنابراین برای ارائه خدمات بهتر و اثربخشی بیشتر و کسب رضایت بیشتر شهروندان به تغییر و تحول در ساختار و کوچک‌سازی می‌پردازند.

زارعی‌متین ادامه داد: با توجه به شرایط دوران کنونی همه سازمان‌ها در حال این تغییر و تحول، کوچک‌تر شدن و چابک‌تر شدن و کاهش هزینه‌های اضافی هستند.

وی یادآور شد: این تکنولوژی سبب شده برخی از واحدها ادغام شوند و هماهنگی بیشتری بین واحدها و نیروهای انسانی ایجاد شود که این عامل به رضایت بیشتر ارباب رجوع منجر می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ادغام ساختار اداری در شهرداری سبب هماهنگی بیشتر در وظایف می‌شود تا نیروهای انسانی در ساختار واحدی قرار گیرند و وظایف جدیدی در ساختارشان تعریف شود.

وی با بیان اینکه ادغام واحدهای اداری شهرداری برای ارائه خدمات بیشتر در دستور کار است، گفت: بر همین اساس بسیاری از واحدهای اضافی حذف می‌شود، بسیاری از هزینه‌های نیروی انسانی کاهش پیدا می‌کند و افراد در واحدهای دیگر مشغول به کار می‌شوند.

زارعی‌‌متین با اشاره به مزایای ادغام ادارات در شهرداری قم گفت: تسریع خدمات‌رسانی به شهروندان، رضایت،‌ هماهنگی و همکاری بیشتر در انجام وظایف و رضایت ارباب رجوع از جمله مزایای این طرح است.

شهرداری قم برای اجرای طرح ادغام معاونت‌ها و ادارات شهرداری با هدف کوچک‌سازی ساختار، کمیته علمی متشکل از کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها تشکیل داده و در نهایت چارت و ساختار مورد نظر با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر برای تصویب به وزارت کشور ارسال شد که مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول