اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد سمنان خبر داد

ثبت و دریافت مجوز حدود 60 موسسه قرآنی در سمنان

سرپرست دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ثبت و دریافت مجوز حدود 60 موسسه قرآنی در این استان خبر داد.

ثبت و دریافت مجوز حدود 60 موسسه قرآنی در سمنان

مجتبی نورمحمدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان ضمن اشاره به فعالیت‏های دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: کارهای خوبی در سه حوزه پژوهشی، نمایشگاهی و آموزشی انجام شده است.

وی تصریح کرد: با برنامه‏ریزی‏های انجام شده، بناست در ما‏ههای آینده نیز فعالیت‏ها به همین شکل با قوت ادامه یابد.

سرپرست دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اضافه کرد: در استان سمنان، تاکنون 149 دوره آموزشی و هشت دوره تربیت معلم به صورت تفاهم‏نامه از طریق موسسات قرآنی برگزار شده است.

نورمحمدی ادامه داد: چهار هزار و 800 نفر در این دوره‏ها شرکت کردهاند و همچنین ظرف سه سال گذشته تعداد بیمه‏شدگان قرآنی از 28 نفر به 350 نفر ارتقا پیدا کرده است.

سرپرست دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه با اشاره به حضور حدود 60 قاری حرفه‏ای صاحب رتبه و 200 حافظ کل قرآن در استان سمنان، این موجودی را قابلیت بسیار خوب و ظرفیتی مغتنم برای آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با مفاهیم و پیام‏های متعالی این کتاب آسمانی دانست.

نورمحمدی همچنین با اشاره به برخی فعالیت‏های انجام شده در حوزه قرآن و عترت اظهار کرد: موسسات قرآنی زیرپوشش این دفتر با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو سال گذشته، 16 نمایشگاه تخصصی و عمومی علوم قرآنی برگزار کرده‏اند.

وی در ادامه با توجه به برگزاری مصاحبه متقاضیان موسسات قرآنی که اخیرا برگزار شد، تصریح کرد: با هماهنگی‏های صورت گرفته، این برنامه برای اولین بار در استان اتفاق افتاد و باعث شد تا استان سمنان در ردیف 10 استان برتر کشور قرار گیرد.

سرپرست دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ابراز امیدواری کرد؛ بتوانیم در آینده دوره تربیت مدرسان نهج‏البلاغه را نیز در استان برگزار کنیم.

نورمحمدی اضافه کرد: در استان سمنان، دو دوره جشنواره آیات با موضوع هنرهای مفهومی و قصه‏خوانی و قصه‏گویی قرآنی برای نخستین بار برگزار شده است که در صورت آماده شدن ساز و کارهای مناسب، آمادگی برگزاری دوره سوم نیز وجود دارد.

انتهای پیام/2249/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول