اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی:

تقویت زیرساخت‏‌های فرهنگی و علمی دانشگاه آزاد بیشتر مورد توجه باشد

معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تقویت زیرساخت‏‌های فرهنگی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به این حوزه توجه شود.

تقویت زیرساخت‏‌های فرهنگی و علمی دانشگاه آزاد بیشتر مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، فریدون رهنمای‏‌رودپشتی در جمع رئیس، معاونان، اعضای علمی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی جامع رودهن در سالن اجتماعات این دانشگاه گفت: افتخار داریم که دانشگاه آزاد اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در نخستین ماه‏‌های سال 61 تاسیس شد.

وی دهه چهارم فعالیت این دانشگاه را مبتنی بر ارتقای هر چه بیشتر کیفیت در سطح ملی و منطقه‌‏ای عنوان کرد و گفت: واحد پژوهش به منظور دستیابی به همین اهداف در دانشگاه آزاد اسلامی فعال شده است.

معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی، تاسیس دانشگاه را به منظور حفظ تاریخ کهن ایرانی و میراث گذشته این مرز و بوم خواند و افزود: بهترین راه مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی، حفظ تاریخ کهن کشور و شعرایی چون حافظ، سعدی، فردوسی، مولانا و ... و در راس آن‌ها کتاب هدایت مسلمانان قرآن کریم است.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق‏‌مداری در حوزه علم و دانش گفت: باید به آموزش مهارت‏‌های اخلاقی و زندگی همسو با کسب دانش و علم در حوزه تحصیل و سلامت دانشجو قبل از تحصیل علم توجه بیشتری شود.

رهنمای‏‌رودپشتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت بی‌‏بدیلی است، گفت: مدیریت دانشگاه‌‏های آزاد کشور باید براساس برنامه متحرک و پویا شکل بپذیرد زیرا دانشگاه آزاد در حقیقت پیکر واحدی است که باید همه واحدهای دانشگاه در تمامی امور به این مقوله توجه داشته باشند و با برنامه‏‌ریزی مدون، دقیق و آینده‌پژوهانه به پیش بروند.

وی با تاکید بر دقت در انتخاب ارکان علمی و اجرایی دانشگاه به منظور ارتقای کیفی فعالیت‏‌های پژوهشی افزود: باید از ظرفیت‌‏های درون دانشگاه (اساتید و دانشجویان) برای فرآیندهای پژوهشی با گام‌‏های ساده ولی عملیاتی و اجرایی بهره برد تا به سمت بالندگی هر چه بیشتر حرکت کنیم.

معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای کیفی در دانشگاه را در گرو ارتقای علمی آن عنوان کرد و افزود: باید زمینه‏‌های لازم برای ارتقای اساتید را به منظور افزایش سطح علمی و همچنین هیئت علمی و به خصوص در زمینه پژوهشی فراهم کنیم.

وی گفت: ایجاد تسهیلات و مکانیزم‌‏های تشویقی در زمینه‏‌های فرهنگی و امور اجتماعی برای تقویت زیرساخت‏‌های فرهنگی و علمی باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رهنمای‌رودپشتی اظهار کرد: سرمایه‏‌گذاری در بخش پژوهش هزینه نیست بلکه در هر شرایطی می‌‏تواند ایجاد ساختاری مناسب برای ارتقای کیفی علمی و پژوهشی در دانشگاه باشد و تاییدی بر تجارت پژوهشی گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/2568/م/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول