اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آخرین اخبار از وضعیت بارش برف

دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات 9 شهر فارس امروز تعطیل است

بنابر اعلام شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری فارس، مدارس در تمام مقاطع تحصیلی، ادارات و دانشگاه‌ها به جز دانشگاه پیام نور در 9 شهر این استان امروز تعطیل است.

دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات 9 شهر فارس امروز تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس به ریاست استاندار این استان، معاون عمرانی وی و دستگاه‌های اجرایی عضو شورا برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.

حسن فیاض پور افزود: با توجه به بارش شدید برف و باران و مشکلاتی که در محورهای شهری، روستایی و مواصلاتی به وجود آمد تعطیلی مدارس پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برای شهرستان‌های شیراز، سپیدان، خرم بید، بوانات، اقلید، آباده، کازرون، پاسارگاد و ارسنجان به تصویب شورای بحران رسید.

وی ادامه داد: ادارات و بانک‌ها به جز دستگاه‌های خدماتی و امدادی مانند اورژانس، هلال احمر، بیمارستان‌ها، گاز، آب، برق، شرکت‌های توزیع سوخت در شیراز، سپیدان، خرم بید، بوانات، اقلید، آباده، کازرون، پاسارگاد و ارسنجان برابر مصوبه شورا و دستور استاندار تعطیل اعلام شد.

به گفته وی، محورهای شیراز به دشت ارژن، شیراز به سپیدان و شیراز به مرودشت از طرف پلیس راه مسدود اعلام شد.

فیاض پور اضافه کرد: در مورد مشکلات ارژن که مسدود و عده‌ای در برف و باران گرفتار شدند اکیپی به مسئولیت معاون عمرانی راهی محل شدند تا بازگشایی مسیر و اسکان اضطراری در راه‌ماندگان انجام شود.

وی تصریح کرد: امکانات سپاه، ارتش و بخش خصوصی برای جابه‌جایی افراد در راه مانده در محور شیراز - کازرون در منطقه دشت ارژن در حال استفاده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر فارس از طریق عوامل امدادی که در دشت ارژن و چهل چشمه حاضر هستند امکانات اولیه مانند خوراک، پوشاک و پتو در اختیار در راه‌ماندگان قرار دادند.

مدیرکل بحران استانداری فارس ابراز داشت: دو اکیپ امدادی مجهز به تجهیزات هیدرولیک و برش به منطقه ارژن اعزام شدند که اگر لازم بود به بریدن گارد ریل برای تخلیه خودروها اقدام کنند ضمن این که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سوخت مورد نیاز در راه ماندگان را تأمین خواهد کرد.

به گفته وی، در محل خان زنیان حسینیه‌ها، اماکن سرپوشیده به امکانات گرمایشی مجهز شدند و در راه‌ماندگان می‌توانند به این اماکن و برخی اماکن دیگر از آموزش و پرورش و شهرداری مراجعه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در راه‌ماندگان نگران خودروهای خود نباشند بلکه جان خود و خانواده‌شان را نجات دهند و مطمئن باشند با بازگشایی مسیر خودروی آنان تحویل داده خواهد شد.

فیاض پور با بیان اینکه نانوایان از طرف اداره کل صنعت، معدن، تجارت مکلف شدند شبانه‌روزی پخت کنند، گفت: شهرداری شیراز نسبت به بازگشایی معابر شهری با اولویت معابری که پست‌های برق در آن قرار گرفته اقدام می‌کند چرا که در شیراز، سپیدان، درودزن و کامفیروز با قطع برق در برخی مناطق مواجه هستیم.

در همین زمینه فرمانده پلیس راه‌های شمال فارس نیز با اشاره به این که در حال حاضر محورهای شیراز – سپیدان، اصفهان – شیراز و کازرون – شیراز مسدود است، گفت: در راه‌ماندگان اصرار به ماندن درون خودرو نکنند و همراه تیم‌های امدادی پلیس راه، راهداری و هلال احمر به اماکن امن بروند.

سرهنگ کسری سیروسی افزود: وارد شدن برخی خودروها برای برف‌بازی به محورهای کمربندی شیراز مشکل‌ساز شد و لازم است که شهروندان تا پایان روز از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز در مورد موارد ناشی از بارش سنگین برف در این شهر گفت: در حال حاضر 100 اکیپ عملیاتی مجهز در شیراز با استعداد 500 نیرو مشغول رفع اتصالی و خاموشی هستند.

محمد حسن صحراییان افزود: خاموشی‌های شیراز کاهش می‌یابد اما در برخی خیابان‌ها یخ‌زدگی مسیر مشکلاتی برای رفع عیب ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی شبکه‌ها و پست‌های بالادستی 66 هزار ولت نیز قطع هستند که رفع آن نیاز به دسترسی به مسیرهای بین شهری دارد که زمان‌بر است.

صحراییان تصریح کرد: تمام اکیپ‌ها چه در برق منطقه‌ای این استان و شرکت‌های توزیع فارس و شیراز در حالت آماده‌باش هستند و امیدوار هستیم خاموشی‌ها به حداقل برسد.

انتهای پیام/2448/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول