اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت بارش سنگین برف

تمام راه‌های ارتباطی کوهبنان مسدود است

رئیس اداره راه و شهرسازی کوهبنان گفت: تمام راه‌های ارتباطی کوهبنان به دلیل برف سنگین مسدود است.

تمام راه‌های ارتباطی کوهبنان مسدود است

سیدحمزه روح‌الامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: از ظهر روز گذشته که بارش شدید برف در کوهبنان آغاز شده، تمام کارکنان این اداره به صورت کامل آماده‌باش خود را برای انجام خدمات در مسیرهای ارتباطی شهرستان آماده کردند.

وی ادامه داد: کوهبنان یکی از مناطق کوهستانی و سردسیر استان است که با کمترین بارش برف و باران همچنین یخ‌زدگی، راه‌های مواصلاتی شهرستان ساعت‌ها مسدود می‌شود و راهداران باید با نهایت تلاش و دلسوزی در راستای بازگشایی راه‌ها اقدام کنند.

روح‌الامینی افزود: از ساعات اولیه بارش در روز گذشته راهداران عملیات اجرایی خود را به صورت جدی و شبانه‌روزی آغاز کردند که تا همین لحظه در محورهای مواصلاتی و ارتباطی شهرستان با استفاده از چندین  دستگاه ماشین‌آلات سنگین مشغول نمک‌پاشی و برف‌روبی هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی کوهبنان با اشاره به گردنه‌های خطرناک با شیب تند در مسیر ارتباطی کوهبنان به شهرستان زرند و مرکز استان تأکید کرد: گردنه‌های این راه ارتباطی که از معادن ذغال‌سنگ پابدانا می‌گذرد به لحاظ طولانی بودن مسیر، کوهستانی و شیب تند آن از گردنه‌های برف‌گیر و خطرناک در استان کرمان محسوب می‌شود، لذا رانندگان باید با احتیاط کامل و رعایت نکات ایمنی حرکت کنند.

روح‌الامینی تصریح کرد: با توجه به اینکه بارش شدید برف در مناطق کوهستانی شهرستان به شدت ادامه دارد هم‌اکنون کار نمک‌پاشی و برف‌روبی محور کوهبنان به مرکز استان و شهرستان زرند که برف سنگینی را در خود جای داده در حال انجام است که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان راهداری تاکنون یک باند این مسیر قابل استفاده و تردد است و امیدواریم در چند ساعت آینده شاهد بازگشایی کامل این مسیر باشیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی کوهبنان توصیه کرد، با توجه به سردسیر بودن مناطق و کوهستانی بودن شهرستان در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری در این مسیر خودداری شود.

وی گفت: در صورت نیاز رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و برف‌گیر کوهبنان را دارند حتماً خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و از سالم بودن بخاری مطمئن باشند و پتو، مواد خوراکی و لباس گرم همراه خود داشته باشند.

وی یادآور شد: با توجه به شدت زیاد برف و کوهستانی بودن منطقه همراه با شیب تند و پرتگاه‌های خطرناک محورهای مواصلاتی کوهبنان به سمت معدن همکار و شهرستان راور هنوز مسدود است و همچنان نیروهای راهداری مشغول انجام فعالیت برای باز کردن مسیر هستند.

روح‌الامینی ادامه داد: محور مواصلاتی کوهبنان به سمت دهستان خرمدشت و استان یزد نیز به دلیل کوهستانی بودن قسمتی از جاده و شیب تند همچنان بسته است که امیدواریم با تلاش عوامل راهداری در ساعات آینده بازگشایی شود.

انتهای پیام/80012/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول