اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجمع خیران کاشان خبر داد

نیاز 80 میلیارد ریالی مرکز بیماری‌های خاص کاشان

مدیرعامل مجمع خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برای تجهیز مرکز بیماری‌های خاص و پرتو درمانی این شهرستان، 80 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نیاز 80 میلیارد ریالی مرکز بیماری‌های خاص کاشان

حسین نیکزاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، تجهیز و راه‌اندازی مرکز بیماری‌های خاص و پرتو درمانی این شهرستان را یکی از ضرورت‌های بخش بهداشت و درمان این منطقه ذکر کرد.

به گفته وی؛ برای تجهیز مرکز بیماری‌های خاص و پرتو درمانی کاشان، 80 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که بخشی از آن توسط خیر این بیمارستان تأمین و بخش دیگر آن برای تجهیز کامل این بیمارستان نیازمند مساعدت خیران این شهرستان است.

نیکزاد اضافه کرد: مرکز بیماری‌های خاص و پرتو درمانی کاشان در مجتمع بیمارستان شهید بهشتی کاشان توسط محمود جمالی به نمایندگی از مؤسسه خدماتی عمران کاشان و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینی به مساحت 2 هزار و 700 مترمربع و با 6 هزار و 400 متر مربع در سه طبقه احداث شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه از تجهیز اتاق عمل دوم جراحی قلب باز در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان به عنوان یکی از نیازهای اساسی این دانشگاه نام برد و بیان داشت: برای تجهیز این اتاق در این بیمارستان نیازمند مساعدت 20 میلیارد ریالی خیران است.

به گفته وی، هر یک از خیران شهرستان کاشان می‌توانند یکی از دستگاه‌های مورد نیاز مانند پمپ قلب و ریه، مونیتور را خریداری و به بیمارستان شهید بهشتی‌ این شهرستان اهدا کنند.

نیکزاد عنوان کرد: با توجه به تعداد مراجعات زیاد از کاشان و شهرهای اطراف به بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان برای انجام عمل جراحی قلب باز، در شرایط فعلی در صورت مراجعه همزمان چندین بیمار، امکان انجام همزمان چند عمل جراحی قلب باز وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به فرسوده شدن دستگاه‌های «سی تی اسکن» و «ام آر آی» در شهرستان کاشان، گفت: برای خرید هر یکی از دستگاه‌های مورد نظر نیاز به 20 میلیارد اعتبار است که هر یک از خیران به هر میزانی که می‌توانند دانشگاه علوم پزشکی کاشان را یاری نمایند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بیمارستان بهشتی این شهرستان را یکی از بیمارستان‌های مرکزی و مرجع درمنطقه شمال استان اصفهان اعلام و تأکید کرد: تهیه امکانات و تجهیزات بهداشتی درمانی برای حفظ این بیمارستان از اهمیت ویژه‌ای برای شهرستان کاشان و منطقه شمال استان اصفهان برخوردار است.

به گفته وی، هزینه‌های درمانی دریافتی این بیمارستان بهشتی کاشان کمتر از 50 درصد است که مابقی آن باید ازطریق منابع دولتی و یا خیران تأمین شود.

نیکزاد یادآور شد: خیران برای کمک به خرید امکانات و تجهیزات ذکر شده بهداشتی درمانی می‌توانند از طریق مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اقدام نمایند.

به گزارش فارس؛ مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان نزدیک به 120 عضو دارد که ریاست هیئت امنای آن بر عهده ایت‌الله نمازی نماینده ولی و امام جمعه کاشان  است، انتخابات این مجمع هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

از زمان آغاز فعالیت مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سال 86 تاکنون نزدیک به 40 طرح خیرساز توسط این دانشگاه آغاز شده است که بهره‌برداری از تعدادی آنها آغاز شده است.

انتهای پیام/2406/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول