اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

توجه به خانواده جامعه را برابر تهدیدات دشمنان بیمه می‌کند

استاد حوزه علمیه قم گفت: توجه به خانواده و بنیان آن می‌تواند جامعه را برابر تهدیدات دشمنان بیمه کند.

توجه به خانواده جامعه را برابر تهدیدات دشمنان بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام مجید سلیمانی امشب در سومین کارگاه آموزشی افزایش جمعیت که با حضور بیش از 100 نفر در کانون جوانان شاهرود برگزار شد، با اشاره به یقین به خداوند، اظهار داشت: اگر ما به خدا یقین داشته باشیم، تمام مشکلات روحی و روانی و گرفتاری‌های مادی و معنوی ما حل خواهد شد.

وی افزود: یقین یعنی اینکه مطمئن باشیم که خداوند به ما توجه دارد و در همه حال شاهد و ناظر اعمال ماست و ما را در همه کارهایمان کمک و یاری می‌کند و ما نیز اطاعت امر او را بدون چون و چرا داریم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مشکل امروز ما این است که به همه یقین و اطمینان داریم، جز خداوند که خالق و پروردگار ماست و این سبب شده ما در روزگار و گرفتاری های آن غرق شویم و به جایی نرسیم.

وی عنوان کرد: اگر ما امروز مشکلات فراوان اقتصادی فرهنگی اجتماعی داریم، همه به خاطر این است که توکل ما به چیزهای مادی است و از خداوند در زندگی و جامعه غافل هستیم.

سلیمانی با بیان اینکه ما مشکلات خودمان را می‌توانیم با توکل و یقین به خدا حل کنیم، اضافه کرد: دشمن می‌خواهد با حربه‌های خود ما را از خدا غافل کند و شیطان قسم خورد که انسان‌ها را گمراه و جهنم را از وجود آنها لبریز کند.

وی بیان داشت: مشکلات به وجود آمده برای ما همه از بی‌تدبیری خود ماست و ما باید خود را اصلاح کنیم و اصلاح این کار فقط بازگشت به دامان اسلام و قرآن و توجه به خداست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جمعیت جامعه ما، گفت: ما متأسفانه با توجه به یک فرهنگ غلط غربی جمعیت خود را کاهش و متوقف کردیم، بدون اینکه به عواقب ناشی از این کاهش جمعیت توجه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: خدا خود در قرآن تأکید دارد که ما هر که را خلق می‌کنیم روزی آن را هم مقدر خواهیم کرد و این دست من و شما نیست که روزی افراد را بدهیم یا ندهیم؛ چرا که خدا تضمین روزی همه بندگانش چه مسلمان و چه کافر را بر عهده دارد.

سلیمانی اظهار داشت: ترس جامعه از بچه‌دار شدن به خاطر مشکلات اقتصادی است؛ اما اینها مشکلاتی است که خود ما ایجاد کرده‌ایم و اگر یقین به خدا و روزی داده شده از طرف او داشته باشیم، آن وقت با خیال راحت کارها و برنامه‌ها را انجام می‌دهیم و فرزندان بسیاری برای سربازی امام عصر(عج) تربیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن با کنترل جمعیت ما می‌خواهد ما را کم کند، ابراز داشت: یکی از راه‌های مقابله دشمن با انقلاب اسلامی همین متوقف کردن نسل است و این را با همین فشارها می‌خواهد انجام دهد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر ما توکل به خدا داشته باشیم، مشکلاتمان حل می‌شود و ما باید این یقین و بصیرت را داشته باشیم و بدانیم که اگر می‌خواهیم برای تمدن بزرگ اسلامی زمینه‌سازی کنیم باید نسل‌های آینده خود را افزایش و تربیت اسلامی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خانواده امروز هدف اصلی دشمن در جنگ نرم است که یک کم باشد دو این کمی نیز نباشد و با شگردهای مختلف از هم بپاشد و دیگر خانواده‌ای نباشد و این نشان می‌دهد بنیان خانواده بسیار اهمیت دارد و یک راه مقابله با تهدیدات دشمنان است.

انتهای پیام/74007/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول