اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان:

فرهنگ مهدویت و شناخت امام عصر (عج) در جامعه نهادینه شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: فرهنگ مهدویت و شناخت امام عصر (عج) در برهه کنونی باید بیشتر در جامعه نهادینه شود.

فرهنگ مهدویت و شناخت امام عصر (عج) در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر رعایتی امشب در گردهمایی بسیج مساجد و محلات شاهرود که با حضور بیش از 150 نفر از بسیجیان در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) شهرک بهارستان شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرماید که « هرکس که امام زمان (عج) خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است» و این حدیث بسیار مهم و پرمغز است.

وی افزود: این شناخت تا حدی است که انسان را به کفر از دنیا می‌برد؛ هرچند عمری را عبادت کرده و شب زنده‌داری کرده باشد و خدمت خلق را انجام داده باشد.

رعایتی تصریح کرد: شناخت امام زمان (عج) در هر عصر و دورانی سبب رستگاری و فلاح امت خواهد بود و اگر امتی امام خود را نشناسد، در جهل و گمراهی بسر برده و عاقبت خوبی در انتظارش نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خاطر نشان کرد: نمونه بارز این شناخت را می‌توانیم در زندگی ائمه طاهرین دنبال کنیم و ببینیم که کسانی که امام خود را شناختند ، چگونه زندگی کردند و گمراهان چگونه زیستند.

وی با اشاره به واقعه عاشورا اظهار کرد: در واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) ما به خوبی می‌بینیم کسانی که در برابر امام ایستادند، مسلمان و حافظ قرآن بودند و به پیامبر هم علاقه داشتند اما یک چیزی نداشتند که اینگونه در برابر امام قرار گرفتند.

رعایتی بیان کرد: آنها امام خود را نمی‌شناختند و این از بی بصیرتی آنها حاصل شده بود و برای همین هم عاقبت به جهنم و عذاب الیم گرفتار شدند، هر چند مسلمان بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: شناخت امام می‌تواند ما را سعادتمند کند؛ مانند 72 یار امام حسین(ع) که تا دنیا دنیاست، ماندگار هستند؛ چرا که امام خود را شناختند و به یاری او شتافتند و در رکاب او شهید شدند و بهشت مأوای آنان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به اینکه باید از این وقایع درس بگیریم، اظهار کرد: باید امام زمان خود را بشناسیم، باید راه امام حسین(ع) را بشناسیم، باید بدانیم تا فردای قیامت برابر این سئوال شرمنده نباشیم؛ این‏ها همه بستگی دارد که ما بصیرت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید بدانیم کسانی که در برابر ائمه ایستادند و امام خود را نشناختند دارای چه ویژگی‌هایی بودند که این‏گونه در عذاب گرفتار شدند و مورد خشم الهی قرار گرفتند.

رعایتی تأکید کرد: اولین نکته بی بصیرتی آنها بود که سبب گمراه شدن آنها شد و امام زمان خود را نشناختند و بعد دل بستن به دنیا و متاع آن و دوری از خدا و حب قدرت و شهوت اینها همه عواملی شد که آنها امام خود را نشناسند و به مرگ جاهلی بمیرند.

وی افزود: باید همه ما هوشیار باشیم و امام زمان خود را بشناسیم شناختی همراه با بصیرت و معرفت عمیق چرا که شاید شناخت ابتدایی هم کافی نباشد و ما سر بزنگاه گمراه شویم و راه را اشتباه برویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خاطر نشان کرد: شما بسیجیان که مدافعان انقلاب و اسلام و الگوی جامعه هستید باید معرفت و بصیرت خود نسبت به امام زمان(عج) را افزایش دهید.

وی افزود: بسیج و بسیجیان باید این فرهنگ متعالی را در جامعه روز به روز گسترش دهند و امام زمان(عج) را به جامعه بیش از پیش بشناسانند و جامعه را به سمت بصیرت و معرفت مهدوی سوق دهند.

انتهای پیام/74007/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول