اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از سفر به خراسان شمالی انجام شد

دیدارهای رئیس دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد با مدیران خراسان شمالی

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی با اشاره به دومین روز از سفر رئیس دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد به استان گفت: دیدارهای مختلفی با برخی مدیران استان در این روز انجام شد.

دیدارهای رئیس دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد با مدیران خراسان شمالی

مرتضی خسروی دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بجنورد تصریح کرد: در این راستا نشست‌های جداگانه‌ای با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر، مدیر بانک کشاورزی و همچنین دبیر ستاد مردمی توسعه خراسان شمالی با بالاسوبرامانیام مورالی رئیس دفتر توسعه ملل متحد سازمان ملل در ایران برگزار شد.

نماینده دستگاه دیپلماسی کشور در خراسان شمالی بیان داشت: محور این نشست‌ها بررسی و امکان‌سنجی اجرای برخی طرح‌ها از جمله بانکداری سبز در خراسان شمالی بود.

به گفته خسروی این دیدارها و نشست‌ها با برنامه‌ریزی نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی انجام شد. 

وی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی به منظور استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های بین‌المللی برای  کمک به توسعه پایدار کشور و ارتقای آن به حد شاخص‌های بین‌المللی پروژه‌های مشترکی را با همکاری سازمان‌های بین‌المللی در ایران اجرا می‌کند گفت: به همین منظور پروژه مشترکی با برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) که برای نخستین بار با نام «بانکداری سبز» با مشارکت بانک کشاورزی در خراسان شمالی اجرا می‌شود در این راستا‌ست.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی ادامه داد: در صورت استقبال مدیران استان و موفقیت طرح اول، اجرای دو طرح دیگر نیز در زمینه «سبک زندگی» و «حفاظت از محیط زیست استان با عنوان مشارکت مردمی برای مدیریت منابع طبیعی» (CBNRM) نیز در دستور کار است.

وی افزود: امید می‌رود با تعامل و هماهنگی مدیران استانی و با استفاده از تسهیلات و مساعدت‌های سازمان‌های بین‌المللی ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار استان در حد شاخص‌های بین‌المللی محقق شود.

خسروی با بیان اینکه طرح‌های مشابه این پروژه تاکنون در زمینه‌های زیست محیطی، مدیریت منابع طبیعی به نام طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک (SMLWR)  و پروژه بین‌المللی منارید(MENARID) و تسریب کربن در کشورهای دیگر و برخی استان‌های کشورمان نیز اجرا شده است گفت: خراسان شمالی هم ظرفیت‌های خوبی را در این راستا دارد.

به گزارش فارس، رئیس دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد از روز گذشته سفر سه روزه‌ای را به خراسان شمالی داشته است.

رئیس اداره سازمان‌های تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه در ایران و چهار تن از کارشناسان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی مورالی را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول