اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گیلان:

رونق سرمایه‌گذاری گیلان نیازمند همت مسئولان است

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه سرمایه‌گذار نباید رها شود، گفت: توسعه و رونق سرمایه‌گذاری گیلان نیازمند همت بالای مسئولان است.

رونق سرمایه‌گذاری گیلان نیازمند همت مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد سیاوش‌پور عصر امروز در نشست شورای حمایت از سرمایه‌گذاری گیلان همکاری مسئولان با سرمایه‌گذاران را در امر سرمایه‌گذاری استان تاثیرگذار و مهم دانست.

وی با بیان اینکه راه‌های زیادی برای توسعه گیلان وجود دارد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد امروز در اولویت کار دولت است.

رئیس کل دادگستری گیلان نگاه دلسوزانه و یکسان در استان را مهم خواند و تصریح کرد: کارهای بنیادی باید برای توسعه استان ایجاد شود.

این مسئول، تحقق حماسه اقتصادی را مورد تأکید رهبری ذکر کرد و گفت: قرار نیست حماسه اقتصادی تنها شعار سال باشد بلکه باید برای تحقق آن اقدام‌های مفیدی صورت گیرد.

سیاوش‌پور با بیان اینکه برای تحقق حماسه اقتصادی اقدام موثری در گیلان انجام نشده است، افزود: باید دید برای تحقق این حماسه چه کارهایی در گیلان انجام شده است.

وی، بخشی از افزایش آمار طلاق را به شرایط اقتصادی جامعه ربط داد و یادآور شد: ریشه طلاق در جامعه باید بررسی شود.

رئیس کل دادگستری گیلان، اعتیاد به مواد مخدر را از دیگر معضلات اجتماعی و اقتصادی جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: زندان رشت دارای 3 هزار و 600 نفر زندانی است که جرم 80 درصد این افراد مواد مخدر است.

وی، مواد مخدر را بلای خانمانسوز جامعه دانست و متذکر شد: شرایط فعلی زیبنده انقلاب اسلامی با این عظمت و شکوه و شاخص بودن در سطح جهانی نیست.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تضعیف کشور است، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد ما را در تنگنا و گرفتاری قرار دهد.

وی ایران را کشوری با تمدن درخشان و پرانرژی خواند و تصریح کرد: باید شرایط را تغییر کرد و تمام اینها به همت بالای مسئولان نیاز دارد.

این مسئول با بیان اینکه مردم از مسئولان توقع خدمت دارند، یادآور شد: باید به جای ایجاد مانع، فضا را سالم‌ کنیم.

وی به دیدگاه برخی‌ها از دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: برخی‌ می‌گویند دستگاه قضایی در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد مانع ایجاد می‌کند و سخت‌گیری می‌شود در حالی که محور حرکت همه ما قانون است.

سیاوش‌پور با تأکید بر اینکه کسی نباید از قانون تجاوز کند، متذکر شد: حفظ حقوق بیت‌المال وظیفه ما است و قانون در این راستا ظرفیت بالایی دارد.

وی اضافه کرد: فردی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند باید موقعیت‌شناسی و مکان‌شناسی برای او فراهم شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه سرمایه‌گذار نباید رها شود، اظهار کرد: سرمایه‌گذار عاقل و هوشمند است و کار ما مانع‌تراشی نیست اما باید به دنبال حقوق بیت‌المال باشیم و نباید ملاحظه‌کاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه اجرایی متولی حفظ سرمایه‌گذار است، خاطرنشان کرد: همه باید وظیفه خود را خوب انجام دهند تا این ریل توسعه تا پایان مسیر درست کند.

سیاوش‌پور، تشکیل دفتر جذب سرمایه‌گذار با عضویت تمام دستگاه‌ها را در برطرف شدن مشکلات سرمایه‌گذاری گیلان مورد تأکید قرار داد.

به گزارش فارس، در نشست مذکور وضعیت و مشکلات برخی واحدهای شهر صنعتی رشت در بخش آب، برق، گاز، تسهیلات بانکی و... مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای برطرف شدن آنها اتخاذ شد.

انتهای پیام/2300/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول