اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر شیراز:

شورا بر سر طرح ترافیک باج نمی‌دهد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ما در زمینه اجرای طرح ترافیک مصوبات شورای ترافیک را مرجع می‌دانیم و به زیاده‌خواهی‌ها توجه نکرده و حاضر نیستیم در این زمینه باج بدهیم.

شورا بر سر طرح ترافیک باج نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلام مهدی حقدل بعد از ظهر امروز در بیست و دومین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: این که طرح ترافیک شیراز وجه‌المصالحه برخی امور دیگر قرار گیرد از نظر هیچ‌یک از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز پذیرفته نیست.

قانون خط قرمز طرح ترافیک است

در همین زمینه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز نیز گفت: از روز گذشته در کلان‌شهر شیراز نتیجه هزاران ساعت مطالعه علمی، هم‌اندیشی، همفکری و تعامل در مورد طرح ترافیک به بار نشست.

محمدرضا هاجری افزود: تعامل مثبت و کارآمد میان مدیران ارشد این استان و مسئولان شهری و شورا برای اجرای موفق طرح ترافیک ضرورت دارد و سلایق شخصی تنها باید با محک قانون سنجیده شود.

وی ادامه داد: چنانچه تمام مسئولان و سازمان‌های مرتبط با طرح ترافیک همدل و همراه نباشند یا بخواهند دیدگاه‌های شخصی خود را ملاک قرار دهند یا زیاده‌خواهی و بلندپروازی کنند مشروعیت خود را از دست می‌دهند.

این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: اگر هر سازمان یا دستگاهی خود را فصل‌الخطاب در اجرای طرح دانسته و در رسیدن به اهداف بلند این طرح ملی خلل ایجاد کند و طرح را به ورطه شک و تردید بکشاند از خط قرمز نظام اسلامی که همان قانون و شرع است عبور کرده است.

هاجری بیان کرد: ناامید کردن مردم از طرح ترافیک، خود‌رایی، گروکشی، تحریک احساسات رانندگان و امثال این اعمال، سم مهلکی است که مسئولان اجرای طرح باید از آن بپرهیزند.

وی ابراز داشت: نباید اجازه داد زحمات و تلاش‌های گسترده کارشناسان حمل و نقل، نیروی انتظامی و ابلاغیه وزیر کشور و جانشین فرماندهی معظم کل قوا در نیروی انتظامی خدشه‌دار شود.

به گزارش فارس، گذشته از تهران، اصفهان، مشهد و تبریز در مراکز استان‌هایی با درجه تیپیک پایین‌تر از فارس که وسعت مراکز استانی آنها بسیار کمتر از شیراز است طرح‌های ترافیکی به شیوه‌های مختلف در حال اجرا است و در این زمینه همدان، کرمانشاه و سمنان قابل ذکر هستند.

به گزارش فارس، فرمانده انتظامی فارس اعلام آغاز اجرای طرح ترافیک شیراز را تنها در اختیار این نیرو دانست و درعین حال طی شدن مراحل قانونی و تصویب این طرح، برای اجرای آن شرط و شروط گذاشت.

در نخستین روز از اجرای این طرح پلیس هیچ‌گونه اقدام لازمی را صورت نداد و شهروندان در تردد از این محدوده با گره‌های پیچیده ترافیکی مواجه شدند و روز تلخی را گذراندند.

کارشناسان مختلف اجرای این طرح را چه به لحاظ مسائل ترافیکی و چه از منظر زیست‌محیطی و به مخاطره افتادن سلامت جسم و روان شهروندان به ویژه ساکنان در این محدوده بسیار ضروری دانسته‌اند.

انتهای پیام/2448/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول