اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات استان اردبیل:

امسال بیش از 4.5 میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی شده است

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در سال‌جاری بیش از 4.5 میلیون قطعه بچه ماهیان سردابی با وزن بالا در مزارع پرورش ماهی رهاسازی شده‌اند.

امسال بیش از 4.5 میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه شیلات در اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته و در بخش ماهیان سردابی با فعال کردن تعداد 32 مورد مزرعه منفرد با تولید بیش از 288 تن ماهی توانستیم رکورد مناسبی را به جا بگذاریم.

وی از فعالیت 169 مورد استخرهای تیپ و ذخیره پرورش ماهیان خبر داد و تصریح کرد: در این استخرها نیز شاهد تولید 912 تن ماهی بودیم که به نظر می‌رسد امسال این وضعیت افزایش چشمگیری داشته باشد.

واعظی با یادآوری اینکه در سال گذشته بالغ بر سه میلیون قطعه بچه ماهی سردابی رهاسازی شده بود و عملیات برداشت نیز با افزایش 10 درصدی انجام شد، خاطر نشان کرد: در سال‌جاری نیز 4.5 میلیون تن بچه ماهی با وزن بالا در واحدهای تولیدی استان رهاسازی شد که تولید ما در ماهیان قزل‌آلای رنگین کمان به بیش از دو هزار و 100 تن رسید.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و خارجی استان ارسال شدند که این رقم افزایش بیش از 20 درصد تولید کیفی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: سه هزار و 800 تن ماهیان سردابی در این استان تولید می‌شود که این میزان تولید با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال آینده به پنج هزار تن می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل شیلات استان تولید دو تن میگو را نیز یادآور شد و ادامه داد: ‌تولید میگو با کیفیت مناسب یکی از دستور کارهای جدی است که تلاش می‌کنیم این تولید در دو سال آینده به بیش از 10 تن افزایش یابد.

واعظی گفت: بازارپسندی ماهیان با وزن متوسط و از نوع ماهی قزل‌آلا که وزنی حدود 450 گرم دارد، مناسب است و از نظر قیمت فروش نیز نسبت به سایر مناطق کشور از قیمت نسبتاً مناسبی برخوردار است.

وی تعداد مزارع و استخرهای پرورش ماهی را در سطح استان 350 واحد اعلام کرد و افزود: با توسعه مزارع و استخرهای پرورش ماهی و حمایتی که از سرمایه‌گذاران انجام می‌شود این افزایش تولید به ارتقای فرصت‌های شغلی و بهبود اشتغالزایی در این حوزه کمک کرده است.

واعظی از ارائه تسهیلات مناسب برای متقاضیان پرورش ماهی به عنوان یک ظرفیت ممتاز در بهره‌برداری از آب‌های جاری اشاره کرد و اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به فعالان این حوزه به نظر می‌رسد در این باب بتوان حرکت مثبت و سازنده را انجام داد.

انتهای پیام/62003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول