اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جزئیات آتش‌سوزی ‌یک منزل مسکونی در قم/ سوختگی 60 درصد ‌پسر جوان

یک منزل مسکونی در قم، دچار حریق شد که در این حادثه دو مرد و یک زن دچار سوختگی شدند که وضعیت یکی از مجروحان به دلیل درصد بالای سوختگی بسیار نامساعد است.

جزئیات آتش‌سوزی ‌یک منزل مسکونی در قم/ سوختگی 60 درصد ‌پسر جوان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ساعت 22 و 11 دقیقه شب در خیابان ایستگاه (سپاه) آتش یک منزل مسکونی توسط ساکنین محل به آتش نشانی گزارش شد که بر اساس گفته‌های عباس جعفری مدیرعامل سامان آتش نشانی قم ، از مرکز شماره هشت به سرعت دو دستگاه خودرو اطفاء حریق به محل حادثه اعزام شد.

وی تصریح کرد: پس از تماس با آتش نشانی، در کمترین زمان ممکن آتش نشانی به محل حادثه رسید و نسبت به نجات ساکنین در محل حادثه اقدام شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم ادامه داد: در جریان این حادثه از میان شعله‌های آتش دو آقا و یک خانم توسط پرسنل آتش نشانی نجات داده شده و به اورژانس تحویل داده شدند.

این مسئول اضافه کرد: گستردگی آتش در این منزل مسکونی به میزانی بود که از زمان آغاز تا پایان عملیات حدود 45 دقیقه اطفاء حریق طول کشید.

وی اضافه کرد: یک کودک 10 ساله نیز از دیگر اعضای این خانواده به دلیل اینکه در حیاط بود بدون هیچ آسیبی نجات یافت.

فراهانی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در خصوص این حادثه بیان داشت: طی تماسی که با مرکز اورژانس 115 حریق منزلی در خیابان سپاه گزارش شد که سریعا نزدیک‌ترین آمبولانس این مرکز به محل حادثه اعزام شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: اکیپ امدادی اورژانس پس از حضور در محل حادثه و اطفاء حریق توسط پرسنل آتش‌نشانی چهار نفر از اعضای خانواده که دچار سوختگی شده بودند به اورژانس تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: مجروحان این حادثه پس از دریافت خدمات اولیه درمانی برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

محمد جعفری مسئول پرستاری بخش سوختگی بیمارستان نکویی نیز با تبیین وضعیت جسمانی این مجروحین گفت: پسر جوانی که حدود 30 سال سن دارد دچار 60 درصد سوختگی شده است.

وی سوختگی این مجروح را بسیار گسترده و عمیق دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت این مجروح بسیار نامساعد است احتمال فوت وی می‌رود.

مسئول پرستاری بخش سوختگی بیمارستان نکویی ادامه داد: این جوان حادثه دیده اکنون زیر دستگاه وی‍ژه مجروحان سوختگی قرار دارد و خدمات پزشکی دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه دو مجروح دیگر دچار 20 درصد سوختگی شده بودند ادامه داد: وضعیت این دو مجروح که یک خانم حدود 55 ساله و یک آقا حدود 60 ساله هستند مساعد است.

وی گستردگی سوختگی این دو مجروح را از ناحیه صورت، گردن و دو دست ذکر کرد و بیان داشت: این مجروحان نیازی به اعزام به بیمارستان‌ سوختگی در تهران ندارند.

بر اساس گفته ساکنین این محل، بی‌احتیاطی در مصرف بنزین توسط پسر این خانواده، آتش‌سوزی و سوختگی را به دنبال داشته است و پدر و مادر پیر او در حالی که قصد نجات پسر جوان از میان شعله‌های آتش را داشتند دچار سوختگی شدند.

انتهای پیام/78005/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول