اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

‌22 نقطه حادثه‌خیز در سطح شهر سنندج وجود دارد‌

فرماندار سنندج یکی از مشکلات ترافیک را فرهنگی عنوان کرد و گفت: ‌22 نقطه حادثه‌خیز در سطح شهر سنندج وجود دارد‌.

‌22 نقطه حادثه‌خیز در سطح شهر سنندج وجود دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی‌اصل ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان سنندج اظهار کرد: مشکل ترافیک در تمام شهرها و به نسبت‌های مختلف وجود دارد.

وی در این خصوص به کلانشهری‌ چون تهران اشاره کرد و گفت: در پایتخت نیز با وجود اعتبارات نجومی هنوز مشکل ترافیک حل نشده است.

فرماندار سنندج یکی از دلایل این موضوع را افزایش خودروهای تک‌سرنشین در جامعه دانست و گفت: کسانی هم که در گذشته خیابان‌های سنندج را ساخته‌اند به فکر افق آینده نبوده‌اند.

میرزایی‌اصل یکی از مشکلات ترافیک را فرهنگی عنوان کرد و افزود: عابران گاه از وسط میادین شهر به جای پیاده‌روها و پل‌های عابر پیاده عبور می‌کنند که تغییر این شرایط نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از بار ترافیکی به دلیل عابرین پیاده، خودروهای تک‌سرنشین و خیابان‌های کم‌عرض است تصریح کرد: هر اندازه در زمینه احداث پارکینگ طبقاتی عمل کنیم باز هم نمی‌توان گفت مشکل ترافیک به طور کامل حل می‌شود.

فرماندار سنندج با بیان اینکه در حال حاضر به راحتی می‌توان در هسته مرکزی شهر تردد کرد، خاطرنشان کرد: کارهایی در دست اقدام داریم اگر چه برخی هنوز بهانه‌گیری می‌کنند.

میرزایی‌اصل با تأکید بر لزوم انتقاد اظهار کرد: در کنار این مسئله پیشنهادها برای بهبود کار هم باید مطرح شود چراکه به اندازه توان کار انجام شده و لازم است بازتاب داده شود.

وی با بیان اینکه تفکر جزیره‌ای راه به جایی نخواهد برد تصریح کرد: همه در مشکلات مسئولیم و کسی نباید خود را تبرئه و از زیر بار وظیفه شانه خالی کند.

فرماندار سنندج خواستار برخورد قاطع‌تر راهنمایی و رانندگی با پارک‌های دوبل در برخی خیابان‌های شهر شد و افزود: این نهاد باید تنگناهای شهرداری را نیز مدّنظر داشته باشد.

میرزایی‌اصل به مشکل کمبود اعتبارات در شهرداری نیز گریزی زد و گفت: از این نظر سنندج در میان مراکز استان‌ها در رتبه‌های آخر قرار دارد.

وی با یادآوری اعلام راهنمایی و رانندگی مبنی بر وجود 22 نقطه حادثه‌خیز در شهر تصریح کرد: خوشبختانه در 9 نقطه موفق به رفع مشکلات شده‌ایم که باید ادامه داشته باشد.

فرماندار سنندج با تأکید بر لزوم وجود تعامل در بین مسئولان خاطرنشان کرد: لازم است حرمت جایگاه‌های یکدیگر را حفظ و بر حسب شرح وظایف و اختیارات تا لحظه آخر حضور در مسئولیت عمل کنیم.

میرزایی‌اصل با بیان اینکه با راه‌اندازی سازمان میادین میوه و تره‌بار میوه‌فروشان سطح شهر تا حد زیادی ساماندهی می‌شوند تصریح کرد: البته اینگونه نیست که مسئولیت هر میوه‌فروش در سطح شهر با شهرداری باشد.

وی وضعیت سرویس‌دهی تاکسی و اتوبوسرانی سطح شهر در قیاس با گذشته را مطلوب‌تر ارزیابی و در عین حال گفت: وجود تاکسی‌های چند نرخی در مسیرهایی مشخص ناشی از ضعف نظارت است.

فرماندار سنندج در پایان با بیان اینکه اجرای برنامه‌ها زمان‌بر است گفت: نیت همه ما باید رفع مشکلات باشد و نه مچ‌گیری از دیگران.

انتهای پیام/79012/ش‌40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول