اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت مبهم شمشیربه‌ دستان اصفهانی

اسپانسرها برای حمایت از شمشیربازی اصفهان هنوز پا پیش نگذاشته‌اند

مسابقات فصل جدید لیگ برتر شمشیربازی در حالی آغاز شده که نماینده شمشیربازی اصفهان با نام تیم هیئت این استان در این رقابت‌ها شرکت کرده است، اما هنوز اسپانسری پیدا نکرده‌اند.

اسپانسرها برای حمایت از شمشیربازی اصفهان هنوز پا پیش نگذاشته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در طول برگزاری مسابقات لیگ برتر شمشیربازی، اصفهان همواره نماینده‌ای را در این رقابت‌ها داشت.

طی چند سال گذشته باشگاه ذوب‌آهن از رشته شمشیربازی حمایت می‌کرد و طی چند فصلی که شمشیر به دستان اصفهانی با حمایت ذوبی‌ها در لیگ حضور پیدا کردند، همواره حکم یک تیم مدعی را داشتند و عناوین متعددی در اسلحه‌های مختلف کسب کردند، اما پس از تصویب قانون منع هزینه‌کرد دستگاه‌های دولتی در ورزش که منجر به کاهش چشمگیر رشته‌های تحت حمایت باشگاه اصفهانی شد، تیم شمشیربازی این باشگاه نیز سرنوشتی جز انحلال پیدا نکرد.

پس از انحلال تیم شمشیربازی ذوب‌آهن، مسئولان هیئت شمشیربازی استان اصفهان تلاش‌هایی را صورت دادند تا اسپانسر دیگری را جانشین ذوب‌آهن کنند، اما رایزنی‌ها نتیجه‌ای در بر نداشت تا در رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر شمشیربازی، اصفهان نماینده‌ای نداشت.

در این رهگذر سرشناس‌ترین شمشیربازهای اصفهانی نیز فرصت شرکت در لیگ را از دست دادند و به همین نسبت تعداد ملی‌پوشان اصفهانی در تیم‌های ملی نیز به کمترین تعداد خود رسید، برای مسابقات فصل جدید که یک هفته آن سپری شده، هیئت شمشیربازی استان اصفهان تیمی را روانه لیگ کرده است، اما همچنان امیدوار است اسپانسری برای برعهده گرفتن هزینه‌های این تیم پیدا کند.

* از طرف هیئت تیم به لیگ فرستادیم

فرهاد رضایی، دبیر هیئت شمشیربازی استان اصفهان در این خصوص گفت: تلاش‌های زیادی را صورت دادیم تا برای فصل جدید مسابقات لیگ برتر شمشیربازی، تیمی را روانه مسابقات لیگ برتر کنیم.

وی با اشاره به نتیجه نرسیدن مذاکرات با اسپانسرهای و باشگاه‌های اصفهانی، افزود: به بازیکنان اصفهانی قول داده بودیم که در لیگ تیم داشته باشیم و پس از اینکه اسپانسرها جواب ندادند، تصمیم گرفتیم از طرف هیئت تیمی را برای لیگ بفرستیم.

رضایی متذکر شد: با وجود مشکلات مالی و محدودیت‌های بودجه‌ای، تیم هیئت اصفهان را به مسابقات لیگ فرستادیم و خوشبختانه نتایج خوبی نیز به دست آوردیم، اصفهان ظرفیت بسیار خوبی در رشته شمشیربازی دارد و با وجود اینکه محمد رضایی و حامد زمانی به تیم دانشگاه آزاد تهران پیوسته‌اند، اما باز هم توانستیم نتایج خوبی در هفته نخست به دست بیاوریم.

* امیدواری هیئت برای پیدا شدن اسپانسر

با وجودی که تیم هیئت شمشیربازی اصفهان در لیگ شرکت کرده، دبیر این هیئت امیدوار است که با پیدا شدن اسپانسری، وظیفه دشوار تأمین هزینه‌های تیم از روی دوش هیئت برداشته شود، چراکه با توجه به مشکلات مالی، هیئت شمشیربازی استان اصفهان توان حمایت مالی از این تیم را ندارد.

به گفته دبیر هیئت شمشیربازی استان اصفهان؛ به دلیل محدودیت‌های مالی هیئت شمشیربازی اصفهان، تیم این استان بدون سرپرست و مربی در هفته نخست لیگ برتر شمشیربازی شرکت کرد تا عمق مشکلات این تیم مشخص شود.

شمشیربازی اصفهان در طول سال‌های گذشته همواره نفرات شاخصی را در اردوهای تیم ملی داشته و شرکت نماینده‌های شمشیربازی این استان در لیگ برتر می‌تواند به پیشرفت هرچه بیشتر این رشته و میدان دیده شدن بازیکنان جوان کمک کند.

انتهای پیام/63006/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول