اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

نخستین بیمارستان خصوصی زنجان تا پایان سال افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بیمارستان بهمن به عنوان نخستین بیمارستان خصوصی زنجان تا پایان سال افتتاح می‌شود.

نخستین بیمارستان خصوصی زنجان تا پایان سال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه پلی‌کلینیک تخصصی شهید مطهری زنجان اظهار داشت: ظرفیت مفید و تخصصی لازم برای ارائه خدمت در استان زنجان فراهم شده است.

وی به سند چشم‌اندازه 20 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌های ایران اسلامی در افق 1404 کشورمان باید به وضعیت قابل قبولی در بحث درمان و سلامت برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق برنامه سند چشم‌انداز کشورمان باید دارای توسعه‌‌یافته‌ترین نظام سلامت باشد، گفت: برای تحقق این امر باید پیگیری‌های جدی صورت گیرد.

این مسئول بیان داشت: برای تحقق سند چشم‌انداز نباید به راه‌اندازی یک پلی‌کلینیک قانع بود و باید با تلاش مجموعه ارزشمندی ایجاد شود.

* صدور 60 مجوز ایجاد مراکز خدمات درمانی سوء مصرف مواد در زنجان

سروری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مجوز راه‌اندازی 28 مورد درمانگاه و کلینیک در استان زنجان صادر شده اضافه کرد: پس از ایجاد یک شهرک باید درمانگاه و کلینیکی نیز در آن شهرک راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه 60 مورد مجوز ایجاد مراکز خدمات درمانی سوء مصرف مواد صادر شده است، تصریح کرد: همچنین مجوز احداث دو مورد بیمارستان خصوصی در استان زنجان صادر شده که یکی از این بیمارستان‌ها آماده بهره‌برداری است.

* صدور 73 مجوز ایجاد آزمایشگاه در استان زنجان

قائم مقام وزیر در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مجوز احداث سه مورد دی کلینیک را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زنجان اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون مجوز ایجاد 73 مورد آزمایشگاه نیز در استان صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون مجوز ایجاد 19 مورد مراکز تولیدی بهداشتی و آرایشی صادر شده است، گفت: همه این اقدامات و برنامه‌های دانشگاه قابل رویت است.

سروری یادآور شد: احداث این مراکز درمانی با شتاب بیشتری نسبت به سایر استان‌ها انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ICU یک مجموعه ضرورت دار در استان زنجان است، افزود: بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان دارای 37 تختICU  است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه هشت تخت ICU در بیمارستان شفیعیه زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این تعداد تخت قابل مقایسه با تخت‌های ICU بیمارستان آیت‌الله موسوی نیست.

این مسئول با بیان اینکه اورژانس سرپایی بیمارستان ولیعصر(عج) دارای 20 تخت ICU است، عنوان کرد: بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر (عج) با 25 تخت تجمیع شده است.

سروری همچنین به راه‌اندازی ایستگاه سلامت در سبزه میدان زنجان اشاره کرد و متذکر شد: این ایستگاه سلامت همه نیازهای همشهریان درباره آدرس مطب پزشکان، مشاوره پزشکی و... را برطرف می‌کند.

* افتتاح سه پروژه دانشگاه علوم پزشکی زنجان تا پایان سال

وی به افتتاح سه پروژه دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه‌ها تا پایان سال‌جاری به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بهره‌برداری دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان را یکی از این پروژه‌ها اعلام کرد و اذعان داشت: این دانشکده با مساحت 13 هزار مترمربع زیربنا احداث شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی در 70 یونیت دندانپزشکی به همشهریان خدمات مختلفی ارائه می‌شود، افزود: این پروژه با توجه به کمبود اعتبار و مشکلات موجود متوقف نشد و آماده‌بهره برداری است.

سروری افتتاح نخستین بیمارستان خصوصی را دومین پروژه دانشگاه علوم پزشکی اعلام و خاطرنشان کرد: بیمارستان خصوصی بهمن زنجان 17 ربیع‌الاول سال‌جاری همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بحث مشکل باروری ظرفیتی مناسبی در استان زنجان موجود نبود، متذکر شد: بخش مربوط به این زمینه در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان راه‌اندازی شده که درمان باروری‌های پیشرفته در این مرکز انجام می‌شود.

انتهای پیام/73008/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول