اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی:

هتل­‌های مشهد پایین­‌ترین نرخ کشور را دارند/ جوان‌ترین هتل­‌ها در مشهد

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی با بیان این مطلب که نرخ‌های هر هتل بر اساس ستاره یا درجه آن هتل مشخص می‌­شود، گفت: هتل­‌های مشهد پایین­‌ترین نرخ را در کشور دارند.

هتل­‌های مشهد پایین­‌ترین نرخ کشور را دارند/ جوان‌ترین هتل­‌ها در مشهد

محمد قانعی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مشهد با بیان این مطلب که نرخ­‌های هر هتل بر اساس جدول دارای ستاره یا درجه آن هتل مشخص می‌­شود، گفت: افزایش هر ساله این قیمت­‌ها توسط سازمان میراث فرهنگی انجام می­‌شود.

قانعی اظهار داشت: با این که در برخی مواقع از افزایش نرخ هتل­ ها عقب افتادیم اما از لحاظ کیفیت در سطح بالایی هستیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حقیقت هتل­‌های مشهد پایین­‌ترین نرخ را در کشور دارند و میانگین نرخ­‌ هتل­‌های پایتخت معنوی کشور حدود 30 درصد از میانگین نرخ کشوری پایین­‌تر است.

قانعی با اشاره به این نکته که نرخ­‌ها با هزینه­‌ها هماهنگ نیست، تصریح کرد: با توجه به این که معمولاً مسافران از سطح متوسط درآمدی برخوردار هستند و نمی­‌توانند هزینه­‌های بالای هتل­‌ها را بپردازند از این رو ما هم به جنبه معنوی زائران بیشتر توجه کردیم و نرخ­‌ها را کمتر از شهرهای دیگر افزایش داده­‌ایم.

* مشهد تنها شهر مجری استانداردسازی هتل‌ها در کشور

رئیس اتحادیه هتل­‌داران خراسان‌رضوی ضمن بیان اینکه هتل­‌های جدیدی در مشهد ساخته شده گفت: مشهد تنها شهری در کشور است که استانداردسازی هتل­‌ها را پذیرفته و همه هتل­‌های آن از کیفیت بالایی برخوردارند.

به گفته وی، ضمن آن که با استانداردهای روز کشور نیز هماهنگ شده از این رو حدود 80 درصد هتل­‌های مشهد استانداردسازی شده‌­اند.

قانعی ادامه داد: هر هتلی با توجه به نوع درجه یا ستاره خود باید از یک‌سری امکانات برخوردار باشد، به عنوان مثال هتل یک ستاره باید حداقل امکانات مورد نیاز یک اتاق و رستوران را داشته باشد یا هتل­‌های سه ستاره باید دو برابر هتل یک ستاره امکانات خود را افزایش دهند. همچنین هتل پنج ستاره باید دارای فضای سبز، سالن­‌های جشن و همایش، سونا و جکوزی، آمفی تئاتر و غیره را داشته باشد.

* میانگین سنی هتل‌های مشهد کمتر از 8 سال

این مقام مسئول اظهار داشت: در کشور هتل­‌هایی وجود دارد که میانگین سنی­ آنها بیش از 25 سال است اما خوشبختانه در مشهد میانگین سنی هتل­‌ها کمتر از هشت سال است.

وی ظرفیت بیشتر هتل­‌های پایتخت معنوی ایران را بالا دانست و افزود: تعداد هتل­‌های مشهد حدود 52 درصد هتل‌­های کشور بوده به طوری که ما در کل کشود حدود 863 هتل و هتل آپارتمان داریم اما در مشهد به تنهایی 175 هتل و 320 هتل آپارتمان وجود دارد. از این‌رو جایگاه اول هتل‌داری در کشور به مشهد تعلق دارد.

* 12 هتل در شهرستان‌ها

قانعی با بیان این مطلب که 12 هتل در شهرستان­‌های خراسان رضوی از جمله سرخس، درگز، نیشابور، تایباد، سبزوار و کاشمر وجود دارد، گفت: ما با توجه به نوع مخاطب این هتل­‌ها که عمدتاً از طبقه متوسط جامعه هستند امکانات آنها را برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ ضمن آن که در بیشتر این شهرستان‌­ها هتل­های جدیدی ساخته شده و از امکانات خوبی برخوردارند.

وی ادامه داد: در حقیقت اولویت ما در ابتدا استانداردسازی کامل هتل‌­های مشهد است و پس از آن در نظر داریم هتل­‌های شهرستان­ها را نیز با استانداردهای به روز کشور هماهنگ کنیم.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: شهرستان­‌های سبزوار و سرخس از هتل­‌های خوبی برخوردارند و در گناباد، تایباد و بیدخت هتل­‌های جدیدی ساخته شدند. ضمن آن که در درگز نیز یک هتل یک ستاره قرار دارد.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول