اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

قرارداد فروش اسلحه «اسنایپر رایفل» آمریکا با پاکستان لغو شد

مدیر کارخانه اسلحه سازی «دیزوت تاچ» آمریکا اعلام کرد که به سبب نگرانی از هدف قرار گرفتن سربازان آمریکایی توسط تروریست‌ها، قرارداد فروش اسلحه «اسنایپر رایفل» برای هدف‌گیری از راه دور را با پاکستان لغو کرده است.

قرارداد فروش اسلحه «اسنایپر رایفل» آمریکا با پاکستان لغو شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، کارخانه اسلحه سازی «دیزوت تاچ» آمریکا قرارداد 15 میلیون دلاری فروش اسلحه «اسنایپر رایفل» (نوعی سلاح برای تک تیراندازی و هدف‌گیری از راه دور) را به سبب نگرانی از هدف قرار گرفتن سربازان آمریکایی توسط تروریست‌ها را لغو کرد.

«مایک دیویس» مدیر فروش کارخانه اسلحه سازی دیزوت تاچ به خبرنگاران گفت که کارخانه اسلحه سازی دیزوت تاچ قصد داشت که سلاح اسنایپر رایفل را به پاکستان بفروشد اما وجود نا‌امنی‌ها در این کشور و نگرانی از این که سلاح مورد نظر به دست تروریست‌ها بیفتد یا علیه سربازان آمریکایی به کار گرفته شود، باعث لغو این قرارداد شد.

دیویس افزود: لغو پیشنهاد فروش سلاح به پاکستان بسیار مشکل بود زیرا از یک سو فروش سلاح به این کشور، غیر قانونی نیست و از سوی دیگر رقم سنگینی که برای این معامله در نظر گرفته شده بود سود سرشاری برای شرکت اسلحه سازی بدنبال داشت.

مدیر فروش کارخانه دیزوت تاچ تأکید کرد: کمپانی دیزوت تاچ در سال 2007 با هدف تولید و فروش سلاح به متحدان آمریکا تشکیل شد بنابراین فروش سلاح به پاکستان که یکی از متحدان آمریکا است؛ موضوع تازه‌ای نیست اما با توجه به حضور القاعده در این کشور که آمریکایی‌ها را هدف قرار می‌دهند؛ بسیار پیچیده می‌شود.

وی افزود: فروش این سلاح به پاکستان که استفاده آن آسان است و از فاصله دور بطور دقیق و بدون خطا دشمن را هدف قرار می‌دهد، خطرناک بود.

پس از مسدود شدن مسیر تدارکاتی ناتو توسط دولت ایالتی «خیبر‌پختونخواه» پاکستان، آمریکا نیز تهدید کرد که کمک‌های مالی و نظامی خود را به پاکستان قطع می‌کند در عین حال در گذشته نیز آمریکا با کارشکنی در قرارداد فروش جنگنده‌های اف 16 تعداد کمی از این جنگنده‌ها را به پاکستان تحویل داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول