اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی سمنان:

2 تن چوب تاغ در سمنان کشف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: با تلاش مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان، دو تن چوب تاغ از سطح بیابان‏های سمنان کشف و ضبط شد.

2 تن چوب تاغ در سمنان کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدابوالفضل ولیئی امروز اظهار داشت: بیش از 58 درصد از سطح شهرستان سمنان را اراضی بیابانی تشکیل داده‏اند.

وی تصریح کرد: در همین راستا، تاکنون در قالب پروژه‏های نهال‏کاری و عملیات بیابان‏زدایی، سطحی نزدیک به 12 هزار هکتار از این اراضی احیا و تبدیل به جنگل‏های کویری دست کاشت تاغ شده است.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان، این درختان نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک پیشرفت کویر و تولید گرد و غبار، حفظ راه‏های مواصلاتی، حفظ اراضی کشاورزی، مسکونی و تأسیسات و اماکن عمومی داشته و کمک شایانی در ایجاد چشم‏انداز و حفظ منظر به ویژه در مناطق مسکونی حاشیه کویر می‏کند و در راستای حفاظت از این عرصه ها با متخلفین بشدت برخورد خواهد شد.

وی گفت: در همین راستا و در جهت حفظ این گونه با ارزش بیابانی حدود دو تن چوب تاغ که توسط قاچاقچیان در عرصه‏های بیابانی دپو وجاسازی شده بود، توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از تشکیل پرونده متخلفان در دادگاه خبر داد و از پیگیری مسئولان در این پرونده قدردانی کرد.

انتهای پیام/74003/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول