اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

سد کوثر سال آینده 16 میلیارد تومان اعتبار دارد / تکمیل شبکه سد ضروری است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: برای پروژه عظیم سد کوثر در بودجه سال آینده 16 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

سد کوثر سال آینده 16 میلیارد تومان اعتبار دارد / تکمیل شبکه سد ضروری است

جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای موظف است پیگیری‌های لازم را برای انجام عملیات شبکه پایاب سد کوثر انجام داده و این امر را سرعت ببخشد.

وی عنوان کرد‌: سد کوثر یکی از پروژه‌های مهم استان است که سال‌هاست از آغاز عملیات ساختمانی آن می‌گذرد و با توجه به پیشرفت 83 درصدی عملیات ساختمانی آن پیش‌بینی می‌شود در سال آینده عملیات ساختمانی آن تکمیل و آبگیری شود.

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه‌ریزی استان ادامه داد: این سد با صرف میلیاردها تومان اعتبار زمانی برای مردم منطقه و 15 هزار هکتار اراضی پایین دست آن حلاوت خواهد داشت که شبکه پایاب آن تکمیل شود چراکه با آبگیری این سد تنها محدوده کمی از اراضی و باغات منطقه از این نعمت برخوردار خواهند شد که در حال حاضر هم از آب همین رودخانه‌ای که در پشت سد جمع خواهد شد، استفاده می‌کنند.

جعفری‌بنه خلخال تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق وزیر نیرو داشتیم افزایش قابل ملاحظه‌ای در اعتبار سال آینده سد داریم و 16 میلیارد تومان اعتبار سال 93 آن خواهد بود و مقرر است برای شبکه پایاب سد نیز از محل درآمدهای دولت در سایر کشورها از طریق فاینانس اعتباری جذب شود.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی شبکه پایاب سد که از سال پیش آغاز شده در حدود 12 درصد است و شرکت آب منطقه‌ای استان هم باید از منابع بانک توسعه اسلامی نیز استفاده کنند.

رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: برای سد بفراجرد نیز که اهمیت ویژه‌ای برای منطقه دارد اعتبار خوبی در بودجه 93 پیش‌بینی شده و برای شبکه آبرسانی آن به شهر خلخال و روستاهای اطراف توافقات لازم جهت جذب سرمایه‌‌گذار در مراحل نهایی قرار دارد که در حدود 30 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

جعفری‌بنه خلخال در پایان تصریح کرد: خواست دیگر ما از شرکت آب منطقه‌ای تکمیل مطالعات 9 سد دیگر در حال مطالعه منطقه است و در این میان سد شهید پستی که اهمیت ویژه‌ای برای بخش خورش‌رستم دارد برابر تعهد این شرکت در جلسه‌ای که با وزیر داشتیم باید در تیرماه سال 93 تکمیل شود تا شرایط برای اخذ ماده 125 و ردیف جذب و پس از آن آغاز عملیات اجرایی فراهم شود.

انتهای پیام/62004/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول