اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

رویکرد بهزیستی ارائه خدمات تخصصی به مددجویان و معلولان است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: رویکرد جدید سازمان بهزیستی تغییر مسیر از خدمات صرف حمایتی به سوی خدمات تخصصی است.

رویکرد بهزیستی ارائه خدمات تخصصی به مددجویان و معلولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان صبح امروز در نشست با معاونان و مدیران حوزه حمایتی در اردبیل اظهار داشت: در کنار توانمندسازی مددجویان و معلولان در مسیر توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اقدامات خوبی را آغاز کردیم به طوری که تلاش ما بر این است تا از یک سازمان مداخله‌گر به سمت سازمان پیشگیری محور حرکت کنیم تا بتوانیم در این زمینه اهداف و مقاصد اصلی را به جد پیگیر باشیم.

وی یادآور شد‌: در این اولویت‌بندی توجه به معلولان و سالمندان و همچنین بیماران روانی مزمن در دستور کار قرار گرفته به طوری که طرح مراقبت توانبخشی در منزل جزو دستور کارهای این سازمان است که در استان اردبیل نیز برای اجرای آن آموزش نیروهای مراقب و پزشکان و پرستاران شرکت‌کننده در این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال با آموزش‌هایی که به افراد داوطلب در این حوزه ارائه می‌کنیم امکان ارائه خدمات مطلوب به معلولان و بیماران روانی مزمن و سالمندان فراهم آمده تا در این باب بتوانیم در خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر ارائه خدمات کنیم.

احمدیان گفت: در فاز اول سعی ما بر این است تا امکان مراجعه به مراکز روزانه برای افراد سالمند ناتوان و بیماران مزمن به حداقل برسد تا در منزل بتوانیم با اکیپ‌های متخصص و مجرب به هموطنان ارائه کنیم.

این مسئول افزود: در مرحله اول برای ارائه خدمات بیش از 80 معلول و فرد کم‌توان که نیاز به مراقبت‌های خانگی دارند شناسایی شده و قرار است در این زمینه ما با هدف تقویت برنامه‌های آموزش و آگاه‌سازی و رعایت اصول مراقبتی و تغییر نگرش در مراقبت از معلولان اقداماتمان را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: بیش از 42 هزار مددجو در گروه‌های مختلف از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند که این خدمات با شاخصه‌های متفاوت انجام شده و سعی‌مان بر این است تا همه خانواده‌ها را به سمت توانمندسازی سوق دهیم تا از ظرفیت پیش آمده استفاده کنند.

انتهای پیام/62003/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول