اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان خبر داد

رشد 5,6 درصدی بیمه‌شدگان در کردستان

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: آمار بیمه‌شدگان 6,5 درصد رشد داشته و سازمان تامین اجتماعی 37 میلیارد تومان از مردم خصوصا کارفرمایان طلب داد.

رشد 5,6 درصدی بیمه‌شدگان در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون خدابنده‌لو پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر از جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری ساکن در استان، حدود 700 هزار نفر  یعنی 48 درصد از جمعیت استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

خدابنده‌لو تصریح کرد: میانگین شاخصه کشوری افراد زیرپوشش نسبت به شاخصه کشوری به میزان بالاتر و این آمار در کشور 6 به 7 و در کردستان 10 به 1 است.

وی با بیان اینکه آمار افراد زیرپوشش تا شهریور امسال 5.6 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: این آمار در کارگران ساختمانی 24.8 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: 18 هزار و 944 نفر از بازنشستگان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند و این آمار نسبت به سال گذشته 9.4 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی در این استان 11 شعبه دارد، گفت: 10 شعبه اصلی و 2 شعبه اقماری در 9 شهرستان وظیفه خدمت‌رسانی به جامعه زیرپوشش را بر عهده دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان ضمن اشاره به اهمیت فرهنگ بیمه‌ای گفت: تا حدودی فرهنگ بیمه‌ای در میان مردم بهتر شده، ولی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

وی افزود: بیمه بزرگترین سرمایه هر خانواده‌ است و باید به سویی پیش رویم که تمام مردم از بیمه استفاده کنند.

به گفته این مسئول، افراد می‌توانند به سایت www.tamin.ir مراجعه کرده و سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده کنند.

وی آخرین مهلت بهره‌مندی از تسهیلات بخشودگی را تا پایان 19 دی ماه عنوان کرد و از کارفرمایان خواست تا با توجه به فرصت اندک باقی مانده، جهت تعیین تکلیف بدهی‌های خود به شعب تامین اجتماعی استان مراجعه کنند.

خدابنده‌لو اجرای طرح بیمه برای کارفرمایان را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: بخشودگی جرایم 100 درصد حق بیمه فراهم شده که انتظار داریم فعالان بخش صنعتی، خدماتی و کشاورزی از این مزایا در فرصت باقی مانده که قابل تمدید نیست، بهره‌مند شوند.

وی افزود: افرادی که توانایی پرداخت به صورت یکجا ندارند، اصل بدهی برای آنها تقسیط خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان تصریح کرد: متاسفانه نسبت به 2 سال پیش میزان استقبال از طرح بخشودگی کاهش یافته است.

وی در پایان مهم‌ترین چالش‌های موجود در این رابطه را تعطیلی یا عدم دسترسی به کارگاه‌های بدهکار و همچنین مراجعه کارفرمایان در روزهای پایانی طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/79019/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول