اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از چهارشنبه 18 دی‌ماه صورت می‌گیرد

رقابت شطرنج‌بازان تربیت بدنی قم با حریفان در نیم فصل دوم لیگ برتر

شطرنج‌بازان قمی در آغاز دور برگشت پیکارهای لیگ برتر شطرنج مردان قهرمانی باشگاه‌های کشور به مصاف حریفان می‌روند.

رقابت شطرنج‌بازان تربیت بدنی قم با حریفان در نیم فصل دوم لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هفته اول از دور برگشت دوازدهمین دوره لیگ برتر شطرنج آقایان باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان در روزهای 18 تا 20 دی‌ماه با انجام چهار بازی برگزار می‌شود اما محل برگزاری این مسابقات سالن فدراسیون شطرنج خواهد بود.

این در حالی است که امسال پنجمین سال حضور تیم تربیت‌بدنی به عنوان نماینده قم در مسابقات لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور است و این تیم بعد از درخشش در دوره‌های قبل، امسال خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کرده است.

نتایجی که تا پایان نیم فصل اول مسابقات امسال لیگ برتر قهرمانی شطرنج مردان باشگاه‌های کشور به دست آمده، نشان می‌دهد که تیم تربیت بدنی قم عملکرد بسیار خوبی داشته و با کمی دقت بیشتر و بازی هوشمندانه توسط بازیکنان این تیم، حتی در قهرمانی دور از دسترس شطرنج‌بازان تیم تربیت بدنی قم قرار ندارد.

نیم فصل نخست از بازی‌های دوازدهمین دوره مسابقات شطرنج لیگ برتر مردان باشگاه‌های کشور با برتری تیم سرمایه‌گذاری شهر آتیه در حالی به پایان رسید که مرحله پایانی آن به سرداوری حسین‌قلی‌ سالور داور بین‌المللی و داوری بهنامفرد بهبهانی داور فدراسیون جهانی شطرنج انجام شد.

در پایان دور نهم از دیدارهای هفته دوم مسابقات لیگ برتر آقایان جام اندیشمندان، تیم سرمایه‌گذاری شهر آتیه با 32 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاد در حالی که تیم شطرنج مردان دانشگاه آزاد اسلامی با 25 امتیاز رده دوم را در اختیار دارد و تیم دومان شیمی تبریز با 21,5 امتیاز سومین تیم جدول رده‌بندی محسوب می‌شود.

همچنین تیم شطرنج تربیت بدنی قم با 21 امتیاز و تنها 0,5 امتیاز کمتر نسبت به تیم سوم در حال حاضر رتبه چهارم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه تیم شطرنج ایران نوبافت اصفهان با 18,5 امتیاز، دامون ساخت شمال با 15 امتیاز، دنیای فلز رشت با 14,5 امتیاز، دریا برج شیراز با 14,5 امتیاز، اداره راه و شهرسازی لرستان با 9,5 امتیاز و سازمان نظام پزشکی ایران با 8,5 امتیاز در رده‌های پنجم تا دوازدهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند.

در هفته پایانی نیم فصل این رقابت‌ها جدال تربیت بدنی قم با تیم دومان شیمی تبریز بردیا گله‌داری، محمدامین طباطبایی، کاوه قاضی‌شریف و مهدی حسینی‌پور در ترکیب تیم تربیت بدنی قم مقابل حریف خود به برتری 2,5 بر 1,5 دست یافت و نخستین پیروزی خود را به دست آورد.

تیم تربیت بدنی قم در دومین مسابقه با ترکیب بردیا گله‌داری، محمدامین طباطبایی، مصطفی سخایی و مهدی حسینی‌پور با حساب 3,5 بر 0,5 از سد تیم راه و شهرسازی لرستان گذشت و در دیگر بازی‌ها با همین نتیجه از سد تیم سازمان نظام پزشکی گذشت، سه بر یک دریابرج شیراز را برد و سه بر یک بر تیم شطرنج مردان دنیای فلز رشت چیره شد.

دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور امسال با عنوان جام اندیشمندان و با شرکت 12 تیم برگزار می‌شود و در دور برگشت این رقابت‌ها که روزهای پایانی هفته جاری به میزبانی هیئت شطرنج قم برگزار خواهد شد برای قهرمانی با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

انتهای پیام/78002/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول