اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‏های علمیه کشور:

«گفتمان ولایت» همواره ملت ایران را حرکت می‏دهد

معاون حوزه‏های علمیه کشور گفت: در طول سالیان اخیر بارها تجربه شده است که «گفتمان ولایت» همواره ملت ایران را حرکت می‏دهد.

«گفتمان ولایت» همواره ملت ایران را حرکت می‏دهد

حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالکریم فراهانی در حاشیه همایش استانی «همه واقف باشیم» که بر اساس برنامه‏ریزی‏های انجام شده به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و به مناسبت هفته گرامیداشت وقف در شاهرود برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان ‏اظهار کرد: در هر کار، برنامه و طرحی که بخواهیم به اجرا برسانیم و در هر مطلبی که وارد شویم، چیزی که ما را حرکت می‏دهد، «گفتمان ولایت» است.

وی تصریح کرد: در برهه کنونی، بسیار لازم است تا در هر بحثی که می‏خواهیم ورود پیدا کنیم، به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مراجعه شود.

معاون حوزه‏های علمیه کشور اضافه کرد: در بیانات رهبری مسائل مهم و نکات گوهرباری نهفته است و معظم‏له در خصوص وقف نیز مباحث دقیق، ظریف و مفصلی دارند.

فراهانی ادامه داد: ایشان می‏فرمایند وقف یکی از کارسازترین و سالم‏ترین شیوه‏هایی است که تمکن مالی را به صورت احسانی ماندگار حفظ می‏کند و امروز باید به این امر توجه شود.

وی تصریح کرد: در بیانات رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی عنوان شده که بهترین روش استفاده از تمکن مالی، وقف است.

معاون حوزه‏های علمیه کشور اضافه کرد: متاسفانه برخی از افراد دستشان به انفاق نمی‏رود و فکر می‏کنند اموالشان، آنها را جاودانه می‏کند؛ در صورتی که این‏طور نیست.

فراهانی بیان کرد: این دست از افراد، دائم تولید ثروت می‏کنند؛ اما در نهایت همه دارایی‏ها، املاک و اندوخته‏هایشان را می‏گذارند و می‏روند و حتی نامی نیز از آنها باقی نمی‏ماند.

وی با بیان اینکه مال و ثروت ستون فقرات حرکت جامعه است و همه باید مال به دست بیاوریم و این پسندیده است که انسان کار حلال داشته باشد، اضافه کرد: اما در این بین، بسیار سفارش شده است که اموالمان را به گونه‏ای ببخشیم که جاودانه و ماندگار شود و بهترین نوع بخشش و باقیات صالحات که ماندگار می‏شود، وقف است.

معاون حوزه‏های علمیه کشور افزود: برخی از انفاق‏ها، «صدقه جامده» است؛ یعنی یک بار پولی را به فردی می‏دهیم و تمام می‏شود اما وقف، «صدقه جاریه» است؛ یعنی تا قیامت، پرونده عمل انسان واقف باز می‏ماند و از ثواب آن بهره می‏برد.

فراهانی بیان کرد: در گذشته، همه امور حوزه‏های علمیه توسط موقوفات اداره می‏شد و برای اداره حوزه‏های علمیه بهترین روش، وقف است.

وی در ادامه تصریح کرد: رهبری نیز فرموده‏اند که فرهنگ وقف را به دو گونه تشویق زبانی مردم و تشویق مردم با عمل تبلیغ کنید.

معاون حوزه‏های علمیه کشور افزود: در تشویق زبانی، علما و روحانیان وظیفه دارند نسبت به تبلیغ فرهنگ وقف اقدام کنند و دانشگاه‏ها و رسانه‏ها نیز باید به تبلیغ این سنت حسنه بپردازند.

فراهانی در خاتمه گفت: در تشویق عملی نیز با عمل صحیح به نیت واقفان، اعتماد مردم جلب می‏شود؛ هر چند قدم‏های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده اما هنوز در ابتدای راه هستیم.

انتهای پیام/2249/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول