اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوی اعلام کرد

تغییر روش کشت راهی موثر در رفع مشکل کم آبی خوی

فرماندار خوی گفت: مهم‌ترین راهکار رفع مشکل کم آبی خوی تغییر روش کشت و اصلاح الگوی کشت است.

تغییر روش کشت راهی موثر در رفع مشکل کم آبی خوی

غلامحسین عماری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بی‌آبی مشکل اصلی کشاورزان خوی است، کشاورزان باید با شیوه‌های درست آبیاری آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بحران کم آبی در خوی بسیار جدی است، افزود: استفاده صحیح از آب به یک فرهنگ‌سازی عمومی احتیاج دارد و کشاورزان باید مشکلات تامین آب مورد نیاز خود را درک کنند و به استفاده از آبیاری تحت فشار روی آورند.

عماری تصریح کرد: برای رفع مشکل آب زراعی کشاورزان اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است که ضرورت احداث سدهای غازان و الند برای برون رفت از بحران کم آبی از جمله این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای دو سد غازان و الند اساسی‌ترین پروژه و نیاز منطقه برای رفع مشکل کم آبی کشاورزان است.

فرماندار خوی اعلام کرد: عدم استفاده بهینه از منابع آب شهرستان خوی و هدر رفت آب‌های سطحی شهرستان به ویژه رودخانه الند و قطور از جمله مواردی است که مشکل کم آبی را تشدید می‌کند.

عماری اضافه کرد: برای رفع مشکل کم آبی کشاورزان شهرستان پیگیری سیاست‌های آبیاری نوین، تامین اعتبارات لازم برای پوشش بتونی کانال‌های انتقال آب و تشویق کشاورزان برای انتقال آب با لوله در سطح شهرستان از دیگر طرح‌های اجرایی است.

وی با اشاره به راهکارهای رفع مشکل کم آبی، افزود: تکمیل و بهره‌برداری از سد کلوانس در بخش صفائیه و بهره‌برداری کشاورزان از آن نیز می‌تواند در رفع مشکل کم آبی موثر باشد.

عماری عنوان کرد: تکمیل آب‌بند زاویه سکمن آباد و تکمیل و بهره‌برداری از کانال انحرافی مهلذان و بهره‌برداری کشاورزان از آن‌ها از برنامه‌های دیگر فرمانداری خوی برای حل مشکل کشاورزان است.

فرماندار خوی اعلام کرد: با تکمیل و افتتاح سد غازان چای بخش عمده‌ای از مشکلات آب زراعی کشاورزان منطقه حل خواهد شد ولی مهم‌ترین راهکار شکل زراعی کشاورزان تغییر الگوی کشت و روش‌های آبیاری و تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری‌های مدرن بوده است.

عماری اظهار داشت: با مهار روان آب‌های سطحی شهرستان و استفاده بهینه از آن می‌توان مشکل زراعی کشاورزان منطقه را مرتفع کرد که هم نیازمند کارهای فرهنگی و هم مستلزم تامین اعتبارات ملی است.

انتهای پیام/61007/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول