اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سپاه استان قم در بیانیه‌ای مطرح کرد

ملت ایران همواره در دفاع از اسلام و ولایت پیشتاز بوده است

سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) در بیانیه‌ای به مناسبت دهه بصیرت اعلام کرد: مردم همواره پیشتاز دفاع از انقلاب و پشتیبانی از نظام و ولایت بوده‌اند و نامگذاری 9 دی تا 19 دی به نام دهه بصیرت نیز به حق زیبنده این مردم است.

ملت ایران همواره در دفاع از اسلام و ولایت پیشتاز بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، در ابتدای این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران و ثمره بی نظیر آن یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در طول 35 سال عمر با برکت خود ده‌ها و بلکه صدها توطئه را با صلابت پشت سر گذاشته است. در این میان آنچه موجب پایداری و استحکام روزافزون این نهال مقدس شده اتکای بر تعالیم و معارف اصیل دینی همراه با پیوند و پشتیبانی بصیرت‌مندانه «امت» با «امام» خود در همه مقاطع بوده است.

در این بیانیه اضافه شده است: مردم انقلابی قم نیز از همان روزهای آغازین نهضت در شکل گیری حادثه عظیم 15 خرداد 42 تا واقعه تاریخ ساز 19 دی سال 1356 این پیوند و پشتیبانی از امامت و مرجعیت را با خون بهترین جوانانشان پاسداری کرده‌اند. این مردم پس از پیروزی نهضت نیز چه در دفاع مقدس هشت ساله و چه در فتنه سال 88 که به حق باید آن را هشت ماه دفاع مقدس نامید، همواره پیشتاز دفاع از انقلاب و پشتیبانی از نظام و ولایت بوده‌اند و نامگذاری 9 دی تا 19 دی به نام دهه بصیرت نیز به حق زیبنده این مردم است. چرا که ملت ما ثابت کرده است در آزمون «دشمن شناسی» و «زمان شناسی» که ارکان بصیرت است، در طول سال‌های انقلاب بارها سرافراز بیرون آمده و در آینده نیز همانگونه که امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) فرموده‌اند «بصیرت، اخلاص، عمل به هنگام و به اندازه» را سرلوحه کار قرار خواهد داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بدون شک امروز و در چهارمین سالگرد مرگ فتنه سیاه 88 نگاه به عبرت‌ها و درس‌های این آزمون بزرگ تاریخی، می‌تواند چراغ راهی برای مواضع و برنامه‌های همگان اعم از مسئولان و دلسوزان نظام و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی باشد که نخستین و بزرگترین درس تاریخی آن تاکید مجدد بر لزوم پیروی و تبعیت بی چون و چرا از ولایت و امام امت است.

سپاه استان قم در ادامه این بیانیه افزوده است: در این فتنه بزرگ کسانی توان تشخیص حق از باطل را نداشتند و با سکوت و تردید یا توهم و دنیا طلبی خود مردود شدند، که تحلیل‌ها و مواضع شخصی خود را بر اصل اساسی «پیروی از ولایت» مقدم داشتند. سخن امروز مردم هم این است که مردودین فتنه اعم از عاملین و طراحان تا حامیان آن بدانند ملت ما خیانت و ظلم بزرگ آنان را فراموش نکرده و اجازه نمی‌دهند با عوض کردن جای بدهکار و طلبکار و مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای، این خیانت و ظلم را از حافظه ملت پاک کرده و زمینه بازگشت فتنه گران را فراهم کنند.

در ادامه این بیانیه چنین آمده است: اما امروز تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین المللی هم به نقطه‌ای رسیده است که از یک سو نیاز به حضور پرشور و فعال آحاد ملت در صحنه کار و فعالیت یعنی ایجاد حماسه اقتصادی پس از حماسه‌های سیاسی، بیش از پیش است و از سوی دیگر لازم است همه مسئولان و در راس آنان دولتمردان محترم با تلقی و تحلیل صحیح از فرموده رهبری معظم با عنوان «نرمش قهرمانانه» در سیاست خارجی راه ملت را برای خلق حماسه اقتصادی هموار کنند و توجه داشته باشند تنها راهی که منتهی پیشرفت عزت‌مندانه و پایدار می‌شود، نگاه به ظرفیت و توان داخلی به خصوص مسئله مهم «تولید ملی» و «اقتصاد مقاومتی» است.

در پایان این بیانیه آمده است: سپاه همیشه پیروز امام علی بن ابیطالب (علیه السلام) نیز همچون آحاد ملت انقلابی ایران اسلامی آمادگی خود برای به کارگیری همه توان و ظرفیت برای کمک به عبور انقلاب و نظام از این مقطع حساس و خلق حماسه اقتصادی توسط ملت و دولت را اعلام می‌دارد. همچنین مفتخریم که برای دیدار و تجدید میثاق با رهبری معظم انقلاب در پایان دهه بصیرت و سالروز حماسه 19 دی همراه با مردم عزیز قم لحظه شماری کرده تا ان‌شاء‌الله توشه‌ای دیگر از منویات معظم له برای انجام رسالت خود که همان «پرچمداری تمدن نوین اسلامی» است، برداریم.

انتهای پیام/2258/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول