اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی خبر داد

واریز 354 میلیارد ریال درآمد دفاتر اسناد رسمی به حساب دولت

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: در اجرای وظایف ذاتی ادارات ثبت اسناد و املاک استان و دفاتر اسناد رسمی 354 میلیارد ریال درآمد حاصل شده به حساب درآمدهای عمومی دولت واریز شده است.

واریز 354 میلیارد ریال درآمد دفاتر اسناد رسمی به حساب دولت

 غلامرضا رحمتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت جام اظهار کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک، برنامه پنجساله توسعه و اجرایی کردن ثبت نوین و کاهش مراجعه حضوری مردم برای دریافت خدمات تاکنون 18 اداره استان به سامانه الکترونیکی مجهز شدند.

وی افزود: با ارائه خدمات الکترونیک اختلافات ملکی به حداقل می‌رسد؛ توسعه خدمات در محیط مجازی از برنامه‌های راهبردی سازمان ثبت اسناد و املاک بوده که علاوه بر شفاف‌سازی عملکرد، سرعت‌بخشی در امور را به همراه داشته است.

این مسئول ادامه داد: با اجرایی شدن ارائه خدمات الکترونیکی در 4 بخش مهم ثبت املاک، ثبت اسناد، ثبت مؤسسات و شرکت‌ها و نیز اجرای مفاد اسناد لازم علاوه بر نظم عمومی جامعه، امنیت قضایی، توسعه اقتصادی و نیز کسب درآمد برای دولت تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: اختلاف ملکی به حداقل رسیده و با کاهش زمان انتظار دریافت خدمات و هزینه‌های مادی و معنوی وارده به مراجعه‌کنندگان میزان رضایت‌مندی ارباب رجوع از عملکرد ارتقا یافته است.

این مسئول با اشاره به صدور سند تک‌برگی جدید اضافه کرد: ارائه سند تک‌برگی جدید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سامانه جامعه کشوری املاک است که پس از گذشت سال‌ها با ایجاد تحول در ثبت سنتی، سامانه مذکور طراحی و پیاده‌سازی شده و با اجرایی شدن آن تاکنون بیش از 422 هزار سند تک‌برگی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای وظایف ذاتی ادارات ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و دفاتر اسناد رسمی 354 میلیارد ریال درآمد حاصل شده به حساب درآمدهای عمومی دولت واریز شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به صدور سند مالکیت اراضی و املاک گفت: در 9 ماه گذشته 113 هزار و 646 سند مالکیت اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوقی در خراسان رضوی صادر شده که نسبت به سال گذشته بیش از 7 درصد رشد داشته است.

غلامرضا رحمتی‌زاده افزود: طی این مدت معاملات منقول ثبت شده 116 هزار و 793 مورد بوده که 2 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ثبت شرکت‌های تجاری 2 هزار و 607 مورد و شرکت‌های تعاونی 451 مورد بوده که به ترتیب 10 درصد رشد و 32 درصد کاهش به ثبت رسیده است.

به گفته این مسئول، در 9 ماه گذشته در خراسان رضوی هزار و 256 موقوفه تثبیت و اسناد مالکیت آنها صادر و تحویل ادارات اوقاف و امور خیریه شده است.

رحمتی‌زاده افزود: در این مدت شهرستان مشهد با هزار و 31، کاشمر با 121 و گناباد و قوچان هر یک با 23 مورد در جایگاه اول، دوم و سوم تثبیت و صدور سند مالکیت موقوفه قرار دارند.

وی گفت: با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه اراضی و املاک وقفی تثبیت مالکیت و سنددار می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول